PKP PLK otworzyła oferty w przetargu na systemy sterowania ruchem dla jednego z odcinków linii E59 pomiędzy Poznaniem a Szczecinem. Jedna z ofert zmieściła się w kosztorysie.
PKP PLK rozpisały w czerwcu przetarg na „projekt i zabudowę urządzeń sterowania ruchem i sygnalizacji oraz urządzeń kolejowej sieci telekomunikacyjnej na odcinku Słonice - Szczecin Dąbie (LCS Stargard)”. O zakresie tej części inwestycji
piszemy tutaj.
W opiewającym na 202,8 mln złotych netto kosztorysie zmieściła się jedynie oferta AŻD Praha z Czech (201,2 mln zł netto). Była niższa niż szacunki PLK o mniej niż 1%. Bombardier Transportation (ZWUS) i Thales złożyły oferty w wysokości odpowiednio 220 i 248 mln zł netto.
Okres obowiązywania zamówienia rozpocznie się 02 listopada 2018 roku, realizacja wszystkich prac ma potrwać do 31 grudnia 2020 - to ostatni termin, w którym będzie można wykonywać prace z finansowania w ramach mechanizmu CEF.
Modernizacja linii E59 Poznań – Szczecin wciąż się nie rozpoczęła – dotychczas wykonano tylko roboty wyprzedzające na części odcinków od strony Szczecina. O problemach z przygotowaniem inwestycji, która w większości musi zostać zakończona już w 2020 roku
piszemy tutaj.