PKP PLK zakładają obecnie, że modernizacja magistrali E20 przedłuży się co najmniej o kilka miesięcy i zostanie zakończona w roku 2021. Na terenie województwa łódzkiego roboty toczą się aktualnie m.in. w Kutnie i Łowiczu. W obu tych miastach oddano też do użytku przynajmniej część nowych peronów.
Wciąż trwają prace na magistrali E20 pomiędzy aglomeracjami warszawską i poznańską – na odcinku Sochaczew – Swarzędz. Zgodnie z pierwotnymi założeniami wszystkie roboty miały zakończyć się w listopadzie tego roku.
We wrześniu 2019 r. informowaliśmy na naszych łamach o kilkumiesięcznym opóźnieniu inwestycji na przynajmniej części odcinków. Zarządca infrastruktury potwierdził, że nie zostanie ona całkowicie zrealizowana w 2020 r.
Utrudnienia odczuwalne m.in. w Kutnie – Roboty zakończą się w 2021 r. – powiedział nam Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Pytany o dotychczasowe efekty prowadzonych robót na terenie województwa łódzkiego, wskazuje on na możliwość korzystania przez podróżnych z nowych peronów w Kutnie, Łowiczu, Mysłakowie i Zosinowie. Należy jednak w tym miejscu podkreślić, że w Kutnie do użytku oddany został póki co tylko jeden peron – oznaczony numerem 4. Korzystają z niego głównie podróżujący pociągami Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej do Łodzi.
Co więcej, nie otwarto na razie prowadzącego doń odcinka przejścia podziemnego. Aby tam dojść po wizycie na dworcu, należy więc wejść do tunelu, wyjść na peron drugi, przejść nim kawałek w kierunku Łodzi, a następnie skorzystać z tymczasowego przejścia w poziomie szyn. Znacząco utrudnia to m.in. krótkie przesiadki z kierunku Poznania, Płocka czy Torunia.
Po obu nowych torach m.in. z Łowicza do BednarPoza budową peronów zakończyła się modernizacja obu torów na odcinkach Jackowice – Żychlin i Łowicz – Bednary. – Wymiana torów i sieci trakcyjnej postępuje na odcinku z Żychlina do Starej Wsi oraz na stacjach w Kutnie i Łowiczu. W roku 2020 modernizacja trasy będzie kontynuowana – zapowiada nasz rozmówca.
Rafał Wilgusiak przekonuje, że prace pozwolą zwiększyć przepustowość magistrali. – Umożliwi to dogodne łączenie ruchu pasażerskiego i towarowego – ocenia. Przypomina też, że linia E20 jest częścią korytarza TEN-T Morze Północne – Bałtyk.