Do zakończenia opóźnionej modernizacji linii E20 pozostało wciąż bardzo daleko. Inwestycja zostanie sfinalizowana za ponad rok. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami na koniec 2022 r. zapewniona ma zostać możliwość prowadzenia ruchu po obu torach na całej objętej przebudową trasie.
Trwa opóźniona modernizacja magistrali E20 na terenie województwa łódzkiego. Prace toczą się wciąż na terenie dwóch powstających lokalnych centrów sterowania – w Kutnie i w Łowiczu. W obu przypadkach realizacja robót miała być według pierwotnych harmonogramów dawno zakończona, ale do finalizacji inwestycji nadal jest daleko. PKP PLK potwierdziły bowiem, że jednego z kontraktów nie uda się zamknąć w tym roku, a inwestycja będzie prowadzona przez długie miesiące 2023 r.
Zakres prac do wykonania wciąż jest bardzo duży
Dotychczas nowe perony – wszystkie lub wybrane – wybudowano w Kutnie, Kutnie-Azorach, Łowiczu, Mysłakowie, Zosinowie, Niedźwiadzie Łowickiej, Nowej Suchej, Kęszycach i Jasionnej Łowickiej. Między Żychlinem a Starą Wsią oraz między Krzewiem a Barłogami ruch odbywa się dwutorowo. – Na pozostałych odcinkach wykonawca montuje urządzenia sterowania ruchem, modernizuje perony i obiekty inżynieryjne, m.in. dwa wiadukty w Kutnie – relacjonuje Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. W drugim kwartale tego roku ma dojśc do uruchomienia nowych, komputerowych urządzeń sterowania w Starej Wsi.
– Dwutorowy ruch na całej modernizowanej trasie planowany jest w czwartym kwartale tego roku – zapowiada przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Jest to zgodne z zeszłorocznymi zapowiedziami zakończenia zasadniczych robót pod koniec 2022 r. Wcześniej, bo w trzecim kwartale, zakończyć mają się prace przy modernizacji peronów i przejścia podziemnego w Kutnie. Cały czas czynne są tylko perony nr 3 i 4. Platformy nr 1 i 2 znajdujące się od strony budynku dworcowego dopiero powstają.
Prace na terenie LCS Łowicz zakończą się w tym roku
Do października ma zakończyć się natomiast przebudowa sieci trakcyjnej i torów na kutnowskiej stacji. Na przełomie 2022 i 2023 r. sfinalizowane mają zostać prace przy nowych urządzeniach sterowania ruchem. Jednak uruchomienie systemu zdalnego sterowania na całym obszarze LCS Kutno nastąpi według aktualnych założeń dopiero w połowie przyszłego roku. – Inwestycja poprawi możliwość łączenia ruchu pasażerskiego i towarowego – ocenia nasz rozmówca. Osiągnięcie docelowej przepustowości nastąpi więc jednak za ponad rok.
– Roboty w obszarze LCS Łowicz zakończą się jeszcze w tym roku – zapewnił nas Rafał Wilgusiak. Opóźnienie tłumaczy on m.in. zwiększonym zakresem robót w stosunku do pierwotnego projektu. Przypomnijmy, że prace na terenie LCS Kutno wykonuje konsorcjum, którego liderem jest ZUE. W obszarze LCS Łowicz za roboty odpowiedzialne jest konsorcjum, na czele którego stoi Trakcja. Wartość kontraktów to odpowiednio ok. 560 i ok. 420 mln zł.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.