Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

E20 dalej z wąskimi gardłami. Potrzebne kolejne modernizacje

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
09-07-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
E20 dalej z wąskimi gardłami. Potrzebne kolejne modernizacje
fot. Budimex
Trwająca teraz przebudowa odcinków linii E20 między Warszawą a Poznaniem jedynie częściowo poprawi warunki ruchu towarowego. Na dalszych odcinkach trasa nadal nie będzie spełniała warunków związanych z obsługą pociągów odpowiedniej długości.

Niedawno PKP PLK zaprezentowały master plan dla stolicy, wyznaczający kierunki rozwoju sieci kolejowej. Jednym z celów jest wyprowadzenie ruchu towarowego z Warszawy i jego odseparowanie od ruchu aglomeracyjnego. W tym celu ma być m.in. przeprowadzona modernizacja linii Skierniewice – Łuków.

Poprawa warunków ruchu towarowego przyświeca też inwestycjom w innych regionach kraju. Jak mówi prezes PKP PLK te przygotowywane są według zmienionych zasadach. – Pociągi towarowe na „szybkich liniach” powodują zmniejszenie przepustowości i konieczność wyprzedzania. Przyjęliśmy zasadę: we wszystkich nowych projektach zakładamy na stacjach długość torów wynoszącą 750 m – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.

Jak dodaje, konieczna była zmiana wielu projektów przygotowywanych w ostatnich kilku latach, by uwzględnić wspomnianą długość składu towarowego. – To powodowało zwiększenie wartości projektu, ale tez poprawę jego efektywności. Jeśli coś robimy, to róbmy to dobrze – przekonuje Merchel.

Niestety, do całościowej poprawy droga jest daleka, czego przykładem jest np. uciążliwa modernizacja linii E20 między Warszawą a Poznaniem. – Linia E20 od Poznania do granicy państwa nie spełnia warunku długości. Jak skończymy modernizować LCS Terespol, a także odcinek Łowicz – Kutno – Konin, to dalej będzie wąskie gardło. To oznacza będziemy musieli tam wrócić. Musimy mieć bowiem zachowane pełne ciągi przepustowości – dodaje prezes PKP PLK.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5