Dziewięć podmiotów złożyło wnioski o udział w przetargu na odcinek granica województwa dolnośląskiego – Leszno w ramach projektu modenrizacji linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań.
Do udziału w postępowaniu pod nazwą „Przebudowa układów torowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na linii kolejowej E59, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Leszno” w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, Etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń” zgłosiło się dziewięć podmiotów, w tym osiem konsorcjów:
Konsorcjum Swietelsky Rail (m.in. z firmą Track Tec i Infrakol), francusko-włoskie konsorcjum Impresa Pizzarotti i TSO, Intercor razem z PNiUIK, hiszpańskie Vias y Construcciones razem z TEC, włoskie Astaldi wraz z CLF, ZUE ze Strabagiem i Budimexem, Porr wspólnie z Trakcją, Comsą i PKP Energetką oraz Aldesa razem z Poltores i Rubau. Jako jedyny samodzielną ofertę złożył Torpol.
Modernizacja tego odcinka E59 realizowana jest w ramach unijnego instrumentu finansowego Connecting Europe Facility (CEF). Przedmiotem zamówienia w formule „buduj” (czerwony FIDIC) jest m.in. wykonanie robót dotyczących przebudowy odcinków szlakowych z podtorzem oraz wymianą sieci trakcyjnej i konstrukcji wsporczych na odcinku około 35 km wraz infrastrukturą towarzyszącą, w której zakres wchodzi m.in. przebudowa stacji kolejowych, budowa i przebudowa wiaduktów kolejowych, budowa i przebudowa wiaduktów drogowych i przebudowa peronów wraz z małą infrastrukturą. Prace na odcinku, tak jak w wypadku modernizacji innych odcinków E59, będą prowadzone w warunkach ruchu na torach sąsiednich.
Od momentu podpisania umowy z wykonawcą, będzie miał on 38 miesięcy na wywiązanie się z zadania. Zamawiający będzie wymagał wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10% ceny całkowitej brutto podanej w ofercie.
PKP PLK dopuszcza wprowadzenie podwykonawców do realizacji zamówienia za wyjątkiem robót z zakresu wykonania nawierzchni torowej, które muszą być realizowane siłami własnymi, chyba że, jak zastrzega zarządca infrastruktury, prace przy nawierzchni będą realizowane przez podwykonawcę sprzętem wysokowydajnościowym do potokowej wymiany nawierzchni. Głównym kryterium oceny ofert w przetargu jest cena, która w 80% stanowić będzie o zwycięstwie przedłożonej oferty. W 10% będzie to termin realizacji, również w 10% okres gwarancji.
Ogłoszone zostały już wszystkie przetargi (trwają też prace na odcinku Czempiń – Poznań, a odcinek Wrocław – Rawicz jest niemal gotowy) na modernizację linii E59 pomiędzy Poznaniem a Wrocławiem. Wkład własny na remont całego odcinka Czempiń – Rawicz zapewni PKP PLK kredyt z Europejskiego Banku Inwestycyjnego (więcej na ten temat przeczytasz TUTAJ).