PKP PLK mają listę chętnych na prace na linii 94 z Krakowa do Spytkowic i Przeciszowa. Wart prawie 50 mln złotych kontrakt prawdopodobnie otrzyma Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej z grupy PKP PLK.
Przedmiotem zamówienia jest poprawa parametrów linii 94 w trybie „projektuj i buduj" na odcinkach Kraków Swoszowice – Skawina (km 6,678 – 14,663) i Podbory Skawińskie – Spytkowice (km 18,990 – 41,360). Oznacza to, że prace obejmą długą, łącznie 30–kilometrową część linii. Więcej na temat stanu linii i zakresu prac
piszemy tutaj.
Oferty w postępowaniu były bardzo wyrównane. Najtańsza była oferta krakowskiego PNUIK, warta 46 809 089,29 złotych brutto. To firma należąca do PKP Polskie Linie Kolejowe. Oprócz tego, Trakcja PRKiI zaoferowała wykonanie zadania za 49,56 mln zł, konsorcjum Track Tec–u za 54 mln, konsorcjum Schweerbau za 47,89 mln zł, Transkol – 51,35 mln zl, konsorcjum IDS–BUD – 61,13 mln zł, Swietelsky – 50,31 mln zł i ZUE – 56,03 mln zł. Wszystkie te firmy zaoferowały maksymalną, 10–letnią gwarancję. Krótszą gwarancję zaproponowało dwóch wykonawców, oferty: Alusta zaproponowała 57,8 mln zł za prace i tylko 73 miesiące gwarancji, a Infra Silesia odpowiednio 59,8 mln zł i 96 miesięcy gwarancji.
Taki wynik przetargu oznacza, że z dziesięciu firm, które się zgłosiły limit cenowy ustalony na poziomie 47 909 730 złotych, oprócz PNUIK spełniła tylko jedna. Wkrótce PKP PLK powinna ogłosić, czy akceptuje ofertę firmy i podpisze z nią umowę.
Tymczasem niedawno prywatny przewoźnik SKPL Cargo Sp. z o.ogłosił, że jest zainteresowany obsługą ruchu pasażerskiego na dalszym odcinku sieci kolejowej: Spytkowice – Wadowice na linii kolejowej nr 103. Więcej na ten temat
piszemy tutaj.