Koleje Dolnośląskie chcą wykonać przeglądy poziomów P4 w pojazdach serii SA139 Link oraz 31 WE. Łącznie wspomniana naprawa może objąć 9 jednostek, z czego 4 to spalinowe Linki. Co ciekawe, KD wymagają, aby w wyniku naprawy SA139 mogły też kursować do Czech oraz do Görlitz i Forst.
Dolnośląski przewoźnik ogłosił właśnie postępowanie na naprawę poziomu P4 dwóch jednostek z serii 31 WE. W przetargu założono również możliwość skorzystania z opcji. W jej ramach naprawę P4 miałyby przejść maksymalnie trzy kolejne krótkie (4-członowe) Impulsy.
Wymiana foteli i gniazdek
W ramach przeglądu, poza standardowymi czynnościami przewidzianymi dla naprawy P4, Koleje Dolnośląskie wymagają również zrealizowania dodatkowych zadań. Mowa tu chociażby o wymianie wykładziny podłogowej, wymianie modułów WC oraz wymianie drzwi do tych pomieszczeń. Odtąd drzwi do toalet mają mieć nowy i ręczny system przesuwania i ryglowania. Całkowita wymiana obejmie również wszystkie gniazdka elektryczne, jakie znajdują się przy fotelach pasażerskich. Ponadto wykonawca ma zamontować nowe gniazdka, tak aby po modernizacji jedno gniazdo przysługiwało jednemu fotelowi.
Na nowe zostaną wymienione też fotele pasażerskie oraz fotel maszynisty. Pojawią się również dozowniki płynu dezynfekującego oraz system zliczania pasażerów wsiadających i wysiadających.
70 dni na naprawę jednego pojazdu
Na naprawę i wykonanie dodatkowych prac na danym pojeździe KD zarezerwowały po 70 dni na jednostkę. W postępowaniu mogą wystartować wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu trzech ostatnich lat zrealizowali minimum jedną usługę polegającą na naprawie poziomu P3.2 lub P4 co najmniej jednego elektrycznego zespołu trakcyjnego.
Duży zakres prac
KD chcą także przeprowadzić naprawę poziomu P4 w czterech spalinowych Linkach, a więc pojazdach SA139. Szynobusy otrzymają nową malaturę oraz powłokę antygraffiti, a ponadto mają też otrzymać jak największą liczbę uchylnych okien w przedziale pasażerskim. Podobnie jak w przypadku Impulsów, także Linki mają przejść wymianę modułów toalet oraz drzwi do toalet połączonych z wymianą mechanizmu zamykania WC.
SA139 otrzymają też nowe gniazdka 230V wraz z ładowarkami USB, a także dozowniki płynów do dezynfekcji i przyciski do sygnalizacji chęci skorzystania z przystanków na żądanie. Fotele dla pasażerów przejdą natomiast czyszczenie. Naprawę główną przejdą też spalinowe silniki i skrzynie biegów w każdym z pojazdów.
Linkiem do Czech?
Co ciekawe, wykonawca ma uzyskać pozwolenia na użytkowanie Linków na terenie Czech, a także możliwość kursowania pojazdów do dwóch stacji granicznych na terenie Niemiec (Forst oraz Görlitz). Na otrzymanie wspomnianego dopuszczenia wykonawca będzie miał 24 miesiące od dnia przekazania pierwszego pojazdu do naprawy.
Czas na realizację czynności naprawczych wyniesie 100 dni w przypadku każdego z pojazdów.
Kto może startować w przetargu?
W tym postępowaniu mogą wystartować wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu trzech ostatnich lat zrealizowali minimum jedną usługę polegającą na naprawie poziomu P3.2 lub P4 co najmniej jednego spalinowego zespołu trakcyjnego lub minimum jednego autobusu szynowego.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.