Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Dyrektor PLK Kielce: To mógł być błąd systemowy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
08-03-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Nasz Dziennik

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Dyrektor PLK Kielce: To mógł być błąd systemowy
- Mogły to być błędy ludzkie, mogły to być i usterki techniczne. Mnie samemu w tym momencie brakuje pewności, że wszystko, co robiłem do tej pory, robiłem dobrze. I że ten błąd człowieka nie jest systemowy, tylko incydentalny -mówi Adam Młodawski, dyrektorem Zakładu Linii Kolejowych w Kielcach, rozmawia Piotr Falkowski.

Z Adamem Młodawskim, dyrektorem Zakładu Linii Kolejowych w Kielcach, rozmawiał "Nasz Dziennik". Co Pana zdaniem było przyczyną tego wypadku? - Naprawdę nie wiem. Sam jako kolejarz zajmujący się automatyką srk od kilkudziesięciu lat, biorący udział we wdrażaniu nowych systemów i przygotowywaniu instrukcji, czuję się za to odpowiedzialny. A więc nie tylko jako dyrektor zakładu, na terenie którego zdarzył się tragiczny wypadek, ale i jako jeden ze współtwórców systemów mających przed wypadkami zabezpieczać. Zadaję sobie setki pytań. Znam przewodniczącego Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych pana Tadeusza Rysia. Wierzę w jego dociekliwość i staranność w dochodzeniu przyczyn. Myślę, że wszystkie aspekty tej sprawy - zarówno techniczne, jak i organizacyjne czy prawne - zostaną uwidocznione. Mogły to być błędy ludzkie, mogły to być i usterki techniczne. Mnie samemu w tym momencie brakuje pewności, że wszystko, co robiłem do tej pory, robiłem dobrze. I że ten błąd człowieka nie jest systemowy, tylko incydentalny - mówi dyrektor.

Co Pan dyrektor rozumie przez błąd systemowy? - Może jakieś urządzenie na krótko nie zadziałało tak jak trzeba. Zazwyczaj odpowiedzialność za ruch pociągów spoczywa na urządzeniach, a człowiek ruch tylko inicjuje i nadzoruje. Co to znaczy sygnał zastępczy? To znaczy, że odpowiedzialność została przeniesiona na człowieka w większej skali. I coś tutaj nie zadziałało. Nie wiem, co miało większą wagę: czy człowiek, czy technika. Ale technika może wymuszać, że aby podać sygnał zastępczy, trzeba jeszcze wykonać ileś czynności trwających, przypuśćmy, 20 minut - na przykład pójść i sprawdzić rozjazdy na torach. Tylko że w pociągu są ludzie, którzy nie chcą się spóźnić. Jeżeli zastosujemy takie długo trwające procedury, to czy to będzie akceptowalne dla pasażerów? Teraz, kiedy coś nie działa, dyżurny podaje sygnał zastępczy i pociąg stoi pod semaforem kilka minut - nie spóźnia się. Procedury są pewne i sprawdzone, ale być może dla niektórych sytuacji niewystarczające - powiedział "Naszemu Dziennikowi".

Więcej
 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5