Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Dyrektor MZK Gorzów odpowiada \"Gazecie Wyborczej\"

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
16-02-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Wyborcza, 16 lutego 2011

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Dyrektor MZK Gorzów odpowiada \"Gazecie Wyborczej\"
W nawiązaniu do artykułu Tomasza Haładyja zamieszczonego w "Gazecie Wyborczej" 8 lutego 2011 r. chciałbym przedstawić kilka faktów, które pod znakiem zapytania stawiają zawarte w w.w. artykule informacje - pisze dyrektor MZK Gorzów Roman Maksymiak.

Przypomnę, że w ostatnich latach w Gorzowie kupiono 18 wozów używanych na 34 w inwentarzu czyli 53 proc. Przebudowano (czytaj: wybudowano) 4560 m.t.p. (metr torowiska pojedynczego) na ogółem 24 720 m.t.p. co stanowi 18,45 proc. torów eksploatowanych w Gorzowie.  Ponadto dokonano wymiany ośmiu zwrotnic z napędem na nowoczesne oraz wymiany ponad 7 km szyn. Stan torowisk poprawiano również stosując technologię napawania szyn - pisze dyrektor MZK. Według niego, tylko 32,15 procent torowisk nadaje się do remontu kapitalnego.

Szef MZK nie zgadza się, że podawał 200 mln zł jako sumę potrzebną na remonty. "W raporcie na str. 26 wyliczono, iż na infrastrukturę torową (tory, sieć trakcyjna, przystanki) należy przeznaczyć w wariancie pierwszym - 44,8 mln zł lub w wariancie drugim - 48,1 mln. zł. Oczywiście nie jednorazowo lecz na przestrzeni najbliższych lat (2011-2013)" - pisze.

Maksymiak wytyka również autorowi "GW", że w koszty zakupu tramwaju nie wliczył zakupu "specjalistycznego wyposażenia i dźwigu", które razem kosztują według niego 4,5 mln złotych. "nawet gdyby porównać tramwaj 3-członowy z autobusem przegubowym (cena ok.1,1 mln zł ) wyraźnie widać, iż za 1 tramwaj można kupić 6 autobusów. Dlatego też dalsze wyliczenia nie są trafne" - twierdzi.

Więcej

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Polsko-niemiecka komisja międzyrządowa chce modernizacji kolei

ښwiat

Polsko-niemiecka komisja międzyrządowa chce modernizacji kolei

Gazeta Lubuska/Radio Zachód, 12 maja 2011 12 maja 2011

Gorzów: Tramwaje pojadą dalej

Infrastruktura

Gorzów: Tramwaje pojadą dalej

RMG, 10 sierpnia 2011 10 sierpnia 2011

Gorzów: Każdy tramwaj na wagę złota

Zintegrowany transport

Gorzów: Każdy tramwaj na wagę złota

Gazeta Wyborcza 13 grudnia 2011

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Polsko-niemiecka komisja międzyrządowa chce modernizacji kolei

ښwiat

Polsko-niemiecka komisja międzyrządowa chce modernizacji kolei

Gazeta Lubuska/Radio Zachód, 12 maja 2011 12 maja 2011

Gorzów: Tramwaje pojadą dalej

Infrastruktura

Gorzów: Tramwaje pojadą dalej

RMG, 10 sierpnia 2011 10 sierpnia 2011

Gorzów: Każdy tramwaj na wagę złota

Zintegrowany transport

Gorzów: Każdy tramwaj na wagę złota

Gazeta Wyborcza 13 grudnia 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5