Jak udało nam się potwierdzić, dymisja wiceministra Piotra Stommy została przyjęta przez premier Beatę Szydło. Nie znamy jeszcze następcy Stommy; do czasu jego wskazania za kolej odpowiadać będzie minister Adamczyk.
Przypomnijmy: Na początku sierpnia Piotr Stomma złożył dymisję w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Była to jego osobista decyzja. Ze względu na okres wakacyjny, dymisja nie została do wczoraj rozpatrzona, a sam Piotr Stomma udał się się na zaplanowany wcześniej urlop wypoczynkowy.
Dymisja Stommy miała być jego reakcją na niezapowiedziane zwolnienie Stefana Jareckiego dyrektora Departamentu Kolejnictwa w MIB. Obaj urzędnicy Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa odpowiedzialni byli za nowelizację pozostawionego po rządach PO-PSL
Krajowego Programu Kolejowego. Więcej na ten temat
pisaliśmy tutaj.
Od wczorajszego wieczora otrzymywaliśmy informacje, że premier w końcu przyjęła dymisję wiceministra. Teraz udało nam się ją potwierdzić. – Premier Beata Szydło przyjęła dymisję Piotra Stommy. Obowiązki wiceministra odpowiedzialnego za sprawy kolejnictwa, do czasu powołania następcy, przejął minister Andrzej Adamczyk – poinformowała "Rynek Kolejowy" rzeczniczka ministerstwa Elżbieta Kisil. Taka sytuacja miała miejsce nieraz: np. w grudniu 2014 roku obowiązki zwolnionego wiceministra Zbigniewa Klepackiego do czasu powołania Sławomira Żałobki przez trzy miesiące pełniła minister Maria Wasiak.
Minister Adamczyk w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" zapewnił, że cały czas prowadzi nadzór zarówno nad koleją, jak i nad Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Nie zdradził jednak nazwiska osoby, która docelowo zajmie stanowisko podsekretarza stanu ds. kolei w ministerstwie.
Piotr Stomma został wiceministrem odpowiedzialnym za kolej w listopadzie 2015 roku, zastępując związanego z poprzednią ekipą rządową Sławomira Żałobkę. Obecnie ma 63 lata, jest absolwentem Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej. Od 1990 związany był z Ministerstwem Transportu. Był doradcą podsekretarza stanu w tym resorcie i pełnił obowiązki dyrektora departamentu. W 2002 r. został głównym specjalistą w Departamencie Kolejnictwa Ministerstwa Infrastruktury, od 7 listopada 2005 do 6 maja 2006 był podsekretarzem stanu w Ministerstwie Transportu i Budownictwa, a później, od listopada 2007, w Ministerstwie Transportu.