Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", do Czech wjechała sześcioosiowa lokomotywa Dragon produkcji Newagu. Przejdzie tam badania w celu uzyskania dopuszczenia na tamtejszą sieć kolejową.
Wczoraj w nocy w Chałupkach pojawiły się dwie lokomotywy Newag Dragon w barwach PKP Cargo. Lokomotywa o numerze ET43-002 pojechała następnie do Żmigrodu, a lokomotywa oznaczona numerem ET43-001 udała się do Czech w składzie pociągu prowadzonego przez inną lokomotywę (nie jest jeszcze dopuszczona do ruchu). Jak potwierdziliśmy w Newagu, chodzi o badania mające na celu dopuszczenie do eksploatacji pojazdu.
Jak poinformował "Rynek Kolejowy" Krzysztof Szubryt z Newagu, testy statyczne rozpoczną się w grudniu 2020 roku i obejmą m. in. oświetlenie, czy hamulce. Testy dynamiczne rozpoczną się w styczniu 2021 roku.
We wrześniu ubiegłego roku PKP Cargo za
ponad pół miliarda złotych zamówiło w Newagu 31 Dragonów 2. Siedem elektrowozów zostało wyposażonych w spalinowy moduł dojazdowy. Kolejne 24 pojazdy będą dwunapięciowe i dopuszczone do eksploatacji w Polsce, Czechach i Słowacji. Testy pierwszej dwusystemowej lokomotywy
rozpoczęły się na torze testowym Instytutu Kolejnictwa we wrześniu. Teraz rozpoczynają się testy w Czechach.
Dragon 2 to flagowy produkt z segmentu lokomotyw elektrycznych nowosądeckiego producenta. Ważąca 120 ton, 6-osiowa lokomotywa przeznaczona do transportu ciężkich składów towarowych o maksymalnej masie nawet 4000 ton. 24 lokomotywy w wersji dwunapięciowej mają być dostarczane w 2021 i 2022 roku (po 12 sztuk).