Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Dworzec w Rabce-Zdroju otwarty dla podróżnych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Autor:

PKP SA

Data publikacji:
11-12-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP SA

Podziel się ze znajomymi:

PKP otworzyły dzisiaj po gruntownym remoncie dworzec w Rabce-Zdroju. Część pomieszczeń zajmie biblioteka publiczna. Remont objął również wiatę oraz plac przydworcowy.

– Prace trwały niecałe dwa lata. Dworzec został gruntownie odnowiony zarówno na zewnątrz, jak i w środku. Na parterze wydzielono przestrzeń dla podróżnych: poczekalnię, kasy oraz toalety – mówi Wojciech Rokicki, zastępca dyrektora departamentu inwestycji w PKP SA.

Dawna poczekalnia wraz z kasami, część pomieszczeń na parterze oraz cała powierzchnia na piętrze została przygotowana dla biblioteki publicznej. Odnowiono zabytkowe elementy wnętrza, takie jak: trapezowy strop holu głównego, dwa mozaikowe witraże w półokrągłych oknach, drewnianą klatkę schodową, drewnianą zabudowę w holu głównym oraz dawne okienka kasowe i zlokalizowane przed nimi oryginalne stalowe elementy dawnego wystroju wnętrza. Skrzydła biblioteki w części piętrowej zostały połączone przeszkloną antresolą, z której roztacza się widok na cały hol główny.

Obie części dworca zostały przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i mających trudności z poruszaniem się. Wykonano szyb windowy wraz z podnośnikiem, którym można dostać się do piętrowej części biblioteki.  W części dworcowej wykonano oznakowanie dla osób niewidomych i niedowidzących, przygotowano toaletę dla osób niepełnosprawnych oraz miejsca parkingowe. Na dworcu znajduje się również toaleta dla matki z dzieckiem z przewijakiem.

Remont objął ponadto wiatę peronową oraz teren przydworcowy. Koszt prac wyniósł 2,5 mln zł netto. Wykonawcą była Firma Remontowo Budowlana „PROFES” Rafał Konieczny z siedzibą w Rabce-Zdroju.
 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Zobacz również:

Pomiechówek: Bilety w Kolporterze, a nowy dworzec bez kasy

Infrastruktura

Pomiechówek: Bilety w Kolporterze, a nowy dworzec bez kasy

Jakub Madrjas 12 maja 2023

Rusza dworzec tymczasowy w Sochaczewie

Pasażer

Rusza dworzec tymczasowy w Sochaczewie

Redakcja/inf. pras. 23 czerwca 2022

Pozostałe z wątku:

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Zobacz również:

Pomiechówek: Bilety w Kolporterze, a nowy dworzec bez kasy

Infrastruktura

Pomiechówek: Bilety w Kolporterze, a nowy dworzec bez kasy

Jakub Madrjas 12 maja 2023

Rusza dworzec tymczasowy w Sochaczewie

Pasażer

Rusza dworzec tymczasowy w Sochaczewie

Redakcja/inf. pras. 23 czerwca 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5