Taką decyzję podjęły władze PKP, planując przebudowę największej w Polsce stacji. Jednak przed Euro 2012 dworzec przejdzie tylko remont, a raczej wielkie czyszczenie.
Wydawałoby się, że o przyszłości Dworca Centralnego powiedziano już wszystko, ale jak się okazuje PKP znowu nas zaskoczyło.
Nowe pomysły
Piąty peron powstanie od strony centrum handlowego Złote Tarasy. Oprócz peronu kolejarze wybudują dwa tory. To właśnie na nich będą zatrzymywać się pociągi wysokich prędkości, którymi dojedziemy do Łodzi Wrocławia i Poznania.
-Nie trzeba przebudowywać Dworca Centralnego ale wybudować go zupełnie od nowa. Dlatego, żeby dostosować całą linie średnicową do tych wymagań nowego ruchu – tłumaczy Michał Wrzosek, rzecznik PKP.

* Grafika: PKP SA.
Nowy Centralny w 2017
Droga do zmian jest otwarta. Plan PKP już gotowy. Dworzec zburzony będzie po Euro 2012, potem ruszy budowa stacji i peronu piątego. Według planów PKP budowa ma się zakończyć za osiem lat. Ma być pięknie.
- Nie wyobrażam sobie, że może być pięknie. Jest ohydnie, okropnie - uważa jedna z pasażerek. - Nie wiem, czy dożyję. Może moje wnuki - dodaje. - Może za sto lat - tak obietnice PKP podsumowuje kolejny z pasażerów.
Wcześniej remont
Czysto i schludnie ma być jednak już przed Euro 2012, czyli przed wyburzeniem dworca. PKP między innymi odnowią elewacje budynku. - Nowe szyby, nowe powierzchnie, również czyszczenie wielu elementów, które nigdy w historii nie były czyszczone - opowiada Wrzosek.
Na wizualizacjach, do których dotarliśmy, dworzec niewiele się jednak zmienia poza tym, że w końcu jest czysty.
Nowością ma być też likwidacja minibarów w podziemiach dworca. Chodzi o to, żeby nie śmierdziało. Jak zapewnia PKP, teraz praca przy przygotowaniach do zmian na dworcu idzie pełną parą.

* Grafika: PKP SA.