Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Przetarg na przebudowę posterunku Knapówka na CMK uniweażniony

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
05-09-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Po dwóch miesiącach od otwarcia ofert na przebudowę posterunku Knapówka na Centralnej Magistrali Kolejowej PKP PLK unieważniła postępowanie. Obie złożone oferty znacznie przekroczyły kosztorys. 

Kolejnym etapem trwającej od lat modernizacji Centralnej Magistrali Kolejowej jest przebudowa posterunku odgałęźnego Knapówka w powiecie włoszczowskim. Jest on zlokalizowany w km 160,588 linii. 

Co ciekawe, jak czytamy w dokumentacji posterunek został już zmodernizowany w latach 2004-2005. Przebudowany wówczas układ torowy z zastosowaniem rozjazdów 60E1:18,5 – 1200 z ruchomym dziobem krzyżownicy; przebudowano sieć trakcyjną, odwodnienie, oświetlenie, zbudowano stacje transformatorowe, komputerowy systemu sterowania typu EBILOCK 950 – STC i zmodernizowano budynek nastawni.

Do 250 km/h


Po realizacji zamówienia PLK chce osiągnięcia na posterunku parametrów eksploatacyjnych oraz cech użytkowych zgodnych z przyjętą kategorią linii wg. TSI P2/F1. Prędkość maksymalna dla pociągów pasażerskich – 250 km/h; dla pociągów towarowych – 120 km/h; naciski 22,5 T/oś. 

Wykonawca musi przeprowadzić badania i opracować dokumentację dla prac, a następnie przeprowadzić prace. Głównie chodzi o wymianę pięciu rozjazdów w torach głównych zasadniczych linii nr 4 na rozjazdy zwyczajne o skosie 1:18,5 i promieniu R=1200 m, konstrukcyjnie przystosowane do prowadzenia ruchu pociągów z V=250 km/h w kierunku prostym oraz V=100 km/h w kierunku zwrotnym. Wymiany należy dokonać z zachowaniem obecnego położenia/usytuowania poszczególnych rozjazdów bez zasadniczej przebudowy układu torowego posterunku. Oprócz tego należy w razie potrzeby wykonać wzmocnienia podtorza, dostosować urządzenia sterowania ruchem kolejowym, sieć trakcyjną itd.

Oprócz tego trzeba dokonać wymiany nawierzchni torowej wraz z podkładami na nową we wszystkich wstawkach międzyrozjazdowych, ewentualnych korekt układu torowego wymiany nawierzchni torowej wraz z podkładami odcinków torów pomiędzy rozjazdami.

Tylko dwóch chętnych

W przetargu prowadzonym od maja zgłosiły się tylko dwie firmy: Porr i Track Tec Construction. Ten pierwszy zaproponował za realizację zamówienia 40,44 mln zł brutto. Track Tec ma tańszą ofertę - na 32,14 mln zł brutto. To jednak i tak znacznie powyżej budżetu PLK, który opiewa na 21,54 mln zł brutto. Taka sytuacja jest właściwie permanentna w przetargach PKP PLK od ok. półtora roku. Czekamy na rozstrzygnięcie postępowania.

Aktualizacja: Postępowanie unieważnione

Po dwóch miesiącach od otwarcia ofert, dokładnie 3 września, PKP PLK unieważniła postępowanie. Zdaniem komisji, zwiększenie kwoty na realizację zamówienia jest bezzasadne. 
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK obniży prędkość na CMK do 160 km/h na przynajmniej rok

Infrastruktura

PLK obniży prędkość na CMK do 160 km/h na przynajmniej rok

Jakub Madrjas 17 lipca 2023

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

Fotorelacje

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

inf. pras oprac. JM 02 czerwca 2023

250 km/h na CMK: Będą ekrany i odstraszacze zwierząt

Innowacje

Trwa modernizacja CMK. Ograniczenie prędkości i jeden tor

Infrastruktura

Wymiana uszkodzonych rozjazdów na CMK nie nastąpi szybko

Infrastruktura

Zobacz również:

PLK obniży prędkość na CMK do 160 km/h na przynajmniej rok

Infrastruktura

PLK obniży prędkość na CMK do 160 km/h na przynajmniej rok

Jakub Madrjas 17 lipca 2023

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

Fotorelacje

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

inf. pras oprac. JM 02 czerwca 2023

250 km/h na CMK: Będą ekrany i odstraszacze zwierząt

Innowacje

Trwa modernizacja CMK. Ograniczenie prędkości i jeden tor

Infrastruktura

Wymiana uszkodzonych rozjazdów na CMK nie nastąpi szybko

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5