Dwa pierwsze spalinowo-elektryczne Impulsy, dostarczone na Pomorze Zachodnie przez Newag, muszą przejść naprawę interwencyjną. Pojazdom upłynął już okres gwarancji.
Spółka Polregio ogłosiło niedawno przetarg na naprawę układu startu silnika spalinowego w pojazdach EN63H-001 i EN63H-002. W ramach prac trzeba będzie wykonać weryfikację i naprawę układu startu silnika spalinowego. Jak tłumaczy "Rynkowi Kolejowemu" przewoźnik, pierwotnie stwierdzono problemy z rozruchem. Po szczegółowej diagnostyce ustalono, że usterka występuje w obwodzie falownika.
Problemy dotyczą dwóch pierwszych pojazdów,
dostarczonych trzy lata temu EN63H-001 i EN63H-002. – Usterek nie naprawia producent, ponieważ pojazdy już nie są na gwarancji – wyjaśnia Polregio, dodając zaskakująco, że usterka ma charakter losowy, mimo że pojawiła się w dwóch pojazdach naraz. Nie poznaliśmy szczegółowej przyczyny awarii.
– W jednym z pojazdów usterka zostanie usunięta dziś lub jutro, a w drugim w najbliższych dniach – informował 9 lutego przewoźnik. Naprawę wykona firma Medcom. Pytany o kwotę przewoźnik informuje tylko, że wynika ona z oferty przedstawionej przez ten podmiot i "nie odbiega od realiów rynkowych za taki rodzaj usługi".
Pomorze Zachodnie ma w sumie aż
dwanaście dwunapędowych (spalinowo-elektrycznych) Impulsów EN63H tzw. “hybryd”. Mogą one jeździć zarówno dzięki silnikowi spalinowemu, jak i pobierając prąd z sieci trakcyjnej na odcinkach zelektryfikowanych.