– Do końca 2019 roku PKP Intercity otrzyma dwie lokomotywy Griffin, produkowane przez nowosądecki Newag – powiedział podczas Forum Gospodarczego w Krynicy Artur Resmer, członek zarządu PKP Intercity.
Artur Resmer brał udział w panelu „Kolej a Gospodarka”, w którym podsumował bieżące i przyszłe inwestycje PKP Intercity. Rozpoczął od istotnej informacji na temat pociągów Pendolino, o który pytał prowadzący debatę.
– Kończymy montaż internetu w pociągach Pendolino. Obecnie wifi działa na pokładzie 13 pojazdów, a do końca listopada zakończymy montaż na wszystkich – powiedział Resmer, choć nieco minął się z prawdą, bo jeden z pojazdów, który został uszkodzony podczas wypadku w Ozimku,
wciąż jest naprawiany we Włoszech i w nim montaż urządzeń do bezprzewodowego internetu zostanie wykonany dopiero po powrocie naprawianego członu z Savigliano.
Ciekawsza była informacja na temat realizacji
kontraktu na zakup 20 lokomotyw Griffin, które produkuje dla PKP Intercity Newag.
– Do końca roku będziemy posiadali już dwie lokomotywy Griffin – zapowiedział członek zarządu PKP Intercity. Co więcej: dodał, że opcja zakupu kolejnych 10 elektrowozów zostanie wykonana. PKP Intercity będzie więc posiadała łącznie 30 Griffinów, a pierwszą taką lokomotywę będziemy mogli obejrzeć
w Gdańsku na targach Trako.
Artur Resmer podkreślił, że doświadczenia zebrane podczas
próbnej eksploatacji Griffinów w 2018 roku są bardzo dobre. – Lokomotywy były lubiane przez naszych maszynistów, wykazały się dużą niezawodnością – powiedział.