Partnerzy serwisu:
Biznes

Dwie firmy chcą wynająć PKP Intercity elektrowozy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Data publikacji:
17-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
16-09-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Dwie firmy chcą wynająć PKP Intercity elektrowozy
fot. Cargounit
Oferty w przetargu PKP Intercity na wynajem łącznie 7 lokomotyw elektrycznych złożyły Cargounit oraz czeski LokoTrain. Tylko w jednej spośród trzech części zamówienia propozycja mieści się w kosztorysie.

Postępowanie jest podzielone na trzy części. W dwóch pierwszych ofertę złożył tylko Cargounit, w trzeciej – wyłącznie LokoTrain. Zamawiający nie będzie więc mógł wybierać między wykonawcami poszczególnych zadań.

Ujawniony przed otarciem ofert kosztorys inwestorski wynosi 66 919 088,74 zł brutto (zakres podstawowy). Na część pierwszą (wynajem 3 lokomotyw elektrycznych o prędkości eksploatacyjnej nie mniejszej niż 200 km/h na 3 lata) PKP Intercity zamierza wydać nie więcej niż 31 413 684,38 zł. Druga (2 lokomotywy o takiej samej prędkości eksploatacyjnej przez okres 3 lat) ma kosztować najwyżej 20 942 456,26 zł, a trzecia (2 lokomotywy rozwijające prędkość co najmniej 160 km/h, 2 lata) – 14 562 948,10 zł.

Ceny ofert podano w euro, którego kurs w dniu ich otwarcia (13 września) wynosił według danych NBP 4,2883 zł. Za pierwszą część Cargounit oczekuje 7 704 720 euro (33 040 15,77 zł). Drugą firma wyceniła na 5 136 480 euro (22 026 767,18 zł). Za trzecią część zamówienia LokoTrain oczekuje 2 808 000 euro (12 041 546,40 zł). Ta ostatnia jest więc jedyną częścią, w której złożona oferta mieści się w kosztorysie.

W ogłoszonym w lipcu przetargu PKP Intercity chcą wynająć lokomotywy wielosystemowe. Mają one zapewnić obsługę trakcyjną pociągów międzynarodowych do Berlina, Pragi oraz Wiednia. W cenę wynajmu ma być wliczona usługa utrzymania lokomotyw. Przewidziano możliwość skorzystania z prawa opcji: zamawiający będzie mógł wydłużyć okres wynajmu poszczególnych elektrowozów o maksymalnie rok, a także zwiększyć ich przebieg powyżej zakładanych 25 tys. km miesięcznie.

Przejściowe posiłkowanie się wynajmem będzie konieczne z powodu opóźnień w dostawach Griffinów 200 z Newagu. Więcej o wynajmowaniu lokomotyw przez PKP Intercity piszemy tutaj.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

FPS pokaże na targach Innotrans odnowiony wagon Z1B dla PKP Intercity

Tabor i technika

Czy wróci pociąg Mare Balticum do Berlina?

Pasażer

Czy wróci pociąg Mare Balticum do Berlina?

Michał Szymajda 11 września 2024

Koniec tanich biletów PKP Intercity w aglomeracjach

Tabor i technika

Koniec tanich biletów PKP Intercity w aglomeracjach

Michał Szymajda 29 sierpnia 2024

Zobacz również:

FPS pokaże na targach Innotrans odnowiony wagon Z1B dla PKP Intercity

Tabor i technika

Czy wróci pociąg Mare Balticum do Berlina?

Pasażer

Czy wróci pociąg Mare Balticum do Berlina?

Michał Szymajda 11 września 2024

Koniec tanich biletów PKP Intercity w aglomeracjach

Tabor i technika

Koniec tanich biletów PKP Intercity w aglomeracjach

Michał Szymajda 29 sierpnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5