Oferty w przetargu PKP Intercity na wynajem łącznie 7 lokomotyw elektrycznych złożyły Cargounit oraz czeski LokoTrain. Tylko w jednej spośród trzech części zamówienia propozycja mieści się w kosztorysie.
Postępowanie jest podzielone na trzy części. W dwóch pierwszych ofertę złożył tylko Cargounit, w trzeciej – wyłącznie LokoTrain. Zamawiający nie będzie więc mógł wybierać między wykonawcami poszczególnych zadań.
Ujawniony przed otarciem ofert kosztorys inwestorski wynosi 66 919 088,74 zł brutto (zakres podstawowy). Na część pierwszą (wynajem 3 lokomotyw elektrycznych o prędkości eksploatacyjnej nie mniejszej niż 200 km/h na 3 lata) PKP Intercity zamierza wydać nie więcej niż 31 413 684,38 zł. Druga (2 lokomotywy o takiej samej prędkości eksploatacyjnej przez okres 3 lat) ma kosztować najwyżej 20 942 456,26 zł, a trzecia (2 lokomotywy rozwijające prędkość co najmniej 160 km/h, 2 lata) – 14 562 948,10 zł.
Ceny ofert podano w euro, którego kurs w dniu ich otwarcia (13 września) wynosił według danych NBP 4,2883 zł. Za pierwszą część Cargounit oczekuje 7 704 720 euro (33 040 15,77 zł). Drugą firma wyceniła na 5 136 480 euro (22 026 767,18 zł). Za trzecią część zamówienia LokoTrain oczekuje 2 808 000 euro (12 041 546,40 zł). Ta ostatnia jest więc jedyną częścią, w której złożona oferta mieści się w kosztorysie.
W
ogłoszonym w lipcu przetargu PKP Intercity chcą wynająć lokomotywy wielosystemowe. Mają one zapewnić obsługę trakcyjną pociągów międzynarodowych do Berlina, Pragi oraz Wiednia. W cenę wynajmu ma być wliczona usługa utrzymania lokomotyw. Przewidziano możliwość skorzystania z prawa opcji: zamawiający będzie mógł wydłużyć okres wynajmu poszczególnych elektrowozów o maksymalnie rok, a także zwiększyć ich przebieg powyżej zakładanych 25 tys. km miesięcznie.
Przejściowe posiłkowanie się wynajmem będzie konieczne z powodu
opóźnień w dostawach Griffinów 200 z Newagu. Więcej o wynajmowaniu lokomotyw przez PKP Intercity
piszemy tutaj.