Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK nie wybrały firm do modernizacji odcinka Czyżew – Białystok. Oferty za drogie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
19-12-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK nie wybrały firm do modernizacji odcinka Czyżew – Białystok. Oferty za drogie
fot. PKP PLK
Zgodnie z naszymi przypuszczeniami, PKP PLK nie zdecydowały się na wybór którejś z dwóch ofert na modernizację odcinka magistrali E75, pomiędzy Czyżewem a Białymstokiem. Obie dość znacznie przekraczały kosztorys PKP PLK.

Do przetargu na budowę kolejnego odcinka Rail Baltiki na ostatnim odcinku z Warszawy do Białegostoku (od km 107,260 do km 178,500), pomiędzy Czyżewem a Białymstokiem, zgłosiło się konsorcjum Torpol i Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, a także Budimex.

Oferta Torpolu i Intercoru jest tańsza i w wariancie podstawowym zakłada przebudowę linii za kwotę 1,777 mld zł brutto, Budimex chce podjąć się tego zadania za 2,226 mld zł brutto. Tymczasem PKP PLK założyła, że może zapłacić za wykonanie prac w zamówieniu podstawowym jedynie 1,275 mld zł brutto.

Do wykonania są również prace w dwóch opcjach, których zakres dokładnie opisaliśmy tutaj. W opcji 1 i 2 konsorcjum Torpol – Intercor chciałoby otrzymać kolejno: 808,9 mln zł i 775,7 mln zł brutto. Budimex wycenił budowę w opcji 1 na 1, 148 mld zł, a w opcji 2 na 1,162 zł brutto.

Aktualizacja

Zarząd PKP PLK podjął decyzję o odrzuceniu obu ofert z uwagi na kwotę znacznie przekraczającą budżet na zadanie. Niestety, rozpisanie kolejnego przetargu z myślą o uzyskaniu niższej ceny może nie przynieść oczekiwanego rezultatu, ponieważ wykonawcy od kilku miesięcy alarmują o znacznym wzroście cen materiałów budowlanych oraz braku pracowników budowlanych, których pensje trzeba jeszcze podwyższyć. Jest natomiast szansa na podniesienie budżetu PKP PLK dla zadania, o czym piszemy tutaj.

Modernizacja E75 na odcinku Czyżew – Białystok ma być dofinansowana z funduszu CEF. Obejmie wymianę torów i sieci trakcyjnej, przebudowę i budowę nowych obiektów inżynieryjnych oraz peronów, przejazdów kolejowo-drogowych, odwodnienia, zasilania i srk. Pociągi pasażerskie po modernizacji pojadą z prędkością 160 km/h, ale projekt uwzględnia podniesienie w przyszłości prędkości do 200 km/h.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5