Dosyć niespodziewanie potoczyły się losy przetargu na sprzedaż dwóch autobusów szynowych SA109, który ogłosiły Koleje Śląskie. Najlepsza finansowo oferta wpłynęła do KŚ od… czeskiego przewoźnika GW Train.
Aktualizacja [19 grudnia 2018]19 grudnia Koleje Śląskie poinformowały o wyborze najlepszej oferty w przetargu. Przewoźnik uznał, że najlepszą ofertę przygotowały czeski operator GW Train i do podpisania umowy sprzedaży z nim dojdzie prawdopodobnie w najbliższych dniach. KŚ otrzymają od GW Train o 56 tysięcy złotych więcej niż wynikało to z wyceny przewoźnika.
Kolzamy potrzebują P4, ale są sprawneOba pojazdy: SA109 005 i SA109 011 są zdatne do ruchu, jednak muszą przejść przeglądy poziomu P4. Koleje Śląskie nie potrzebują tak małych pociągów na zelektryfikowane trasy, po których się poruszają, dlatego zdecydowały się je wystawić na sprzedaż. Ich nabywca przegląd P4 będzie musiał więc zrobić we własnym zakresie.
Jak poinformowała nas Magdalena Iwańska, rzecznik prasowy KŚ, do konkursu ofert zgłosiło się dwóch przewoźników: Przewozy Regionalne i, co jest olbrzymim zaskoczeniem, GW Train Regio AS – czeski przewoźnik, który
9 grudnia rozpoczął współpracę z Kolejami Dolnośląskimi i kursuje na trasie Sędzisław – Kralovec czeskim „motorakiem” serii 810.
Przewozy Regionalne chciały kupić dwa Regiovany za 1,189 mln zł brutto, GW Train zaoferowało więcej, bo 1,243 mln zł brutto.
Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że GW Train jest też zainteresowany nabyciem innych dwóch SA109, które posiadają Koleje Dolnośląskie, a które także można obecnie kupić.