W postępowaniu na naprawę poziomu P4 wielkopolskich pociągów EN57 AKW wpłynęły dwie oferty. Remontami zainteresowane są Pesa Mińsk Mazowiecki, a także konsorcjum firm Serwis Pojazdów Szynowych oraz ASO Mieczkowski. Obie oferty mieszczą się w budżecie zamawiającego.
Województwo wielkopolskie prowadzi postępowanie dotyczące napraw poziomu P4 czterech pociągów EN57AKW. Więcej o samym
przetargu pisaliśmy po jego ogłoszeniu. Postępowanie dotyczy czterech jednostek EN57 AKW o numerach 1031, 1412, 1413 oraz 1434. W ramach naprawy P4 wymienione mają zostać wszystkie obręcze kół, amortyzatory czy też wszystkie reflektory czołowe.
W przetargu właśnie otwarto złożone oferty. Zadania chcą się podjąć dwa podmioty. Pesa Mińsk Mazowiecki zaoferowała wykonanie zadania za niespełna 9,214 miliona złotych, natomiast konsorcjum firm: Serwis Pojazdów Szynowych oraz ASO Mieczkowski wyceniły zadanie na trochę ponad 9,151 miliona złotych. Oba podmioty zaoferowały też identyczny okres gwarancji, wynoszący 60 miesięcy.
Wielkopolski samorząd chce przeznaczyć na realizację zamówienia niecałe 10,185 miliona złotych, tak więc wydaje się, iż uda się wybrać zwycięską ofertę, a zmodernizowane “kible” przejdą kolejną naprawę.
Wielkopolska posiada jeszcze siedem jednostek EN57 AKW, które kursują w ramach Poznańskiej Kolei Metropolitalnej, najczęściej na linii Poznań – Piła. Poza nimi samorząd województwa posiada także pięć pociągów EN57 AL, czyli kolejny model zespołu trakcyjnego po gruntownej modernizacji starych EN57. W Kolejach Wielkopolskich nieuchronnie zbliża się jednak kres użytkowania pociągów opartych na tej platformie, co
przyznali w ostatniej rozmowie z nami szefowie przewoźnika.