PKP PLK informuje o postępach opóźnionej modernizacji magistrali E59 pomiędzy Stargardem a Szczecinem. Na odcinku są już dwa nowe tory, ale nawet do końca 2023 roku nie zakończą się wszystkie prace.
Wartą prawie 600 mln zł umowę na modernizację odcinka linii E59 między Stargardem a Szczecinem Dąbiem
podpisano 4 lipca 2019 roku z konsorcjum Trakcji PRKiI. Uwagę już wtedy zwracał krótki termin realizacji prac – do listopada 2020 roku. Jak informowaliśmy kilkukrotnie, prace
wciąż są dalekie od zakończenia. Jak informuje teraz PKP PLK, podróżni skorzystają "z zasadniczych efektów prac" (co nie oznacza zakończenia wszystkich robót) do końca 2023 roku. Opóźnienie przekracza więc trzy lata.
Drugi tor na odcinku Stargard – Szczecin
Jak podaje inwestor, oddano drugi tor na szlaku Stargard – Reptowo, dzięki czemu pociągi jeżdżą już dwoma nowymi torami na całym odcinku między Stargardem a Szczecinem Dąbiem. Na liczącej 190 km trasie Poznań – Szczecin dwa nowe tory z siecią trakcyjną i urządzeniami sterowania są już gotowe m.in. na odcinkach Poznań – Wronki, Słonice – Choszczno, Stargard – Reptowo oraz Reptowo – Szczecin Dąbie. Jeden tor wykonano m.in. na odcinkach Krzyż – Podlesiec, Drawiny – Dobiegniew, Dobiegniew – Rębusz, Choszczno – Dolice. Swoją część inwestycji, czyli odcinek Rokietnica – Wronki,
zakończył niedawno Budimex.
Kolejne nowe perony gotoweW lutym PKP PLK informowała o oddaniu nowych peronów w Starym Klukomiu, Choszcznie, Ziemomyślu, Dolicach oraz Morzycy. Teraz oddano kolejne obiekty – w Reptowie, Miedwiecku i Grzędzicach. Jak podaje inwestor, perony są wyższe, szersze i dłuższe niż wcześniej, dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Zamontowane zostały nowe wiaty i ławki, ledowe oświetlenie i tablice z oznakowaniem czy gabloty z rozkładami jazdy. Obok peronów są stojaki na rowery.
Na stacji w Reptowie jest już nowe przejście pod torami. Łącznie nowe perony są już w 24 miejscowościach na trasie między Poznaniem a Szczecinem – łącznie modernizacja obejmuje perony w 30 miejscowościach. Na prawie całej trasie, po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń, najszybsze pociągi pokonają trasę z prędkością 160 km/h. AŻD Praha instaluje nowy system sterowania ruchem.