Do Zagórza przez Rzeszów, do Krynicy autobusem – pasażerowie muszą przygotować się na duże zmiany w rozkładzie jazdy związane z rozpoczynającym się właśnie remontem linii kolejowej nr 96. Utrudniony będzie także ruch towarowy na Słowację. Prace potrwają dwa miesiące.
W minioną sobotę 1 października rozpoczął się trudny dla pasażerów z południowej części województwa małopolskiego okres robót infrastrukturalnych na linii nr 96, która łączy Tarnów z polsko-słowackim przejściem granicznym w Leluchowie. Na co dzień kursują tamtędy pociągi do Muszyny i Krynicy, ale także do Jasła i Zagórza. Przewoźnicy musieli zastąpić je autobusami zastępczymi, odwołać lub skierować na objazdy w związku z realizacją dwóch przedsięwzięć infrastrukturalnych, które mają charakter utrzymaniowo-naprawczy i zgodnie z deklaracją zarządcy infrastruktury umożliwią dalszą bezpieczną eksploatację trasy. Roboty będą prowadzone równocześnie na dwóch odcinkach
– Od 1 października do 30 listopada roboty będą prowadzone na odcinku Tarnów-Filia – Stróże, natomiast od 3 do 25 października będą wykonywane naprawy główne na odcinku Nowy Sącz-Biegonice – Muszyna – mówi Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Zakres robót obejmuje przede wszystkim wymianę szyn, podkładów i rozjazdów. Poza tym naprawę główną mają przejść przejazdy kolejowo-drogowe w Tuchowie i Starym Sączu. Dodatkowo prace utrzymaniowo-naprawcze mają zostać przeprowadzone na sześciu obiektach inżynieryjnych: czterech mostach i dwóch przepustach.
– Roboty wymagają zmian w organizacji ruchu – stwierdza nasza rozmówczyni. Zakres zmian jest duży, bo obejmuje pociągi kilku przewoźników (PKP Intercity, Koleje Małopolskie i Polregio) kursujące w różnych relacjach. Autobusy zastąpią wszystkie pociągi regionalne na odcinku Tarnów – Krynica-Zdrój. Po raz kolejny zmieni się natomiast przebieg trasy pociągów TLK relacji Kraków Główny – Zagórz i z powrotem. Ponownie pojadą one przez Rzeszów i Jasło, omijając natomiast m.in. Biecz. Z Tarnowa do Zagórza pojadą autobusy umożliwiające dojazd do miejscowości, które znalazły się poza trasą przejazdu spalinowych jednostek trakcyjnych uruchamianych przez PKP IC we współpracy z SKPL.
Drogi znacząco nadłożą przewoźnicy towarowi
Mocno naokrężną trasą skierowane zostaną zaś pociągi towarowe zmierzające do polsko-słowackiego przejścia granicznego zlokalizowanego nieopodal Muszyny. – Dojazd będzie prowadzony liniami 106 i 108 przez Rzeszów, Jasło i Stróże – informuje nasza rozmówczyni.
Roboty na obu odcinkach mają kosztować łącznie nieco ponad 18 mln zł. – Wykonawcami powyższych prac są Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej z Krakowa oraz Usługi w zakresie Prac Ziemnych Sprzętem Zmechanizowanym S. Drąg z Kasiny Wielkiej – informuje Dorota Szalacha.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.