Województwo lubuskie wybrało wykonawcę napraw P4 dla dwóch szynobusów z serii SA105. Pojazdy o numerach 101 oraz 105 zostaną naprawione przez konsorcjum firm Seluch i CSI Invest. Naprawy obejmą także wymianę niektórych podzespołów, takich jak agregat grzewczy czy też układ wydechowy. Na naprawę każdego z szynobusów zarezerwowano po 100 dni.
Województwo lubuskie jest największym użytkownikiem pojazdów z serii SA105. Z siedmiu jednostek, które wyprodukowały poznańskie Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego, aż cztery należą do województwa lubuskiego. Najmniejsze szynobusy należące do regionu były pierwszymi nowymi pociągami, jakie zostały zakupione przez lubuski urząd marszałkowski.
“Żelazka”, jak często określane są pociągi z serii SA105, zostały wyprodukowane w dwóch wariantach, 213M, a także 213Ma. Pojazdy pierwszego typu zostały wyprodukowane w liczbie 2 sztuk i są własnością województwa wielkopolskiego. O obu jednostkach
pisaliśmy w ostatnim czasie wiele. Pierwszy szynobus serii,
o oznaczeniu 001 został zmodernizowany przez Koleje Wielkopolskie i obecnie
kursuje na trasach spalinowych wychodzących z Leszna. Można go spotkać głównie na ciągu Leszno – Wolsztyn – Zbąszynek,
natomiast drugi wielkopolski pojazd z tej serii czeka na modernizację. Szynobusy typu 213Ma powstały w ilości 5 sztuk. Cztery z nich należą do lubuskiego, a jeden do
województwa podlaskiego. Pojazdy te różnią się od wielkopolskich “żelazek” długością (213Ma są nieznacznie dłuższe), a także rodzajem drzwi czy sprzęgami.
Województwo ze stolicami w Zielonej Górze i Gorzowie Wielkopolskim właśnie wybrało wykonawcę napraw poziomu P4 dla dwóch swoich “żelazek”. Pojazdy o numerach 101 oraz 105 zostaną naprawione przez konsorcjum Seluch i CSI Invest, które złożyło najkorzystniejszą ofertę w przetargu. Poza standardowymi czynnościami dla naprawy P4, w pojazdach zostanie także wymieniony agregat grzewczy, układ wydechowy, czy wiązka elektryczna.
W pierwszej kolejności ma zostać naprawiony szynobus SA105-105, a naprawa drugiego pojazdu ma zacząć się dopiero po ukończeniu naprawy P4 pierwszego z nich. Proces naprawczy ma trwać po 100 dni dla każdego z szynobusów.