Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Dwa lubuskie “żelazka” idą do remontu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
21-03-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Dwa lubuskie “żelazka” idą do remontu
fot. Kolejowy ŻagańDwa lubuskie SA105 na stacji w Żaganiu
Województwo lubuskie wybrało wykonawcę napraw P4 dla dwóch szynobusów z serii SA105. Pojazdy o numerach 101 oraz 105 zostaną naprawione przez konsorcjum firm Seluch i CSI Invest. Naprawy obejmą także wymianę niektórych podzespołów, takich jak agregat grzewczy czy też układ wydechowy. Na naprawę każdego z szynobusów zarezerwowano po 100 dni.

Województwo lubuskie jest największym użytkownikiem pojazdów z serii SA105. Z siedmiu jednostek, które wyprodukowały poznańskie Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego, aż cztery należą do województwa lubuskiego. Najmniejsze szynobusy należące do regionu były pierwszymi nowymi pociągami, jakie zostały zakupione przez lubuski urząd marszałkowski.

“Żelazka”, jak często określane są pociągi z serii SA105, zostały wyprodukowane w dwóch wariantach, 213M, a także 213Ma. Pojazdy pierwszego typu zostały wyprodukowane w liczbie 2 sztuk i są własnością województwa wielkopolskiego. O obu jednostkach pisaliśmy w ostatnim czasie wiele. Pierwszy szynobus serii, o oznaczeniu 001 został zmodernizowany przez Koleje Wielkopolskie i obecnie kursuje na trasach spalinowych wychodzących z Leszna. Można go spotkać głównie na ciągu Leszno – Wolsztyn – Zbąszynek, natomiast drugi wielkopolski pojazd z tej serii czeka na modernizację.

Szynobusy typu 213Ma powstały w ilości 5 sztuk. Cztery z nich należą do lubuskiego, a jeden do województwa podlaskiego. Pojazdy te różnią się od wielkopolskich “żelazek” długością (213Ma są nieznacznie dłuższe), a także rodzajem drzwi czy sprzęgami.

Województwo ze stolicami w Zielonej Górze i Gorzowie Wielkopolskim właśnie wybrało wykonawcę napraw poziomu P4 dla dwóch swoich “żelazek”. Pojazdy o numerach 101 oraz 105 zostaną naprawione przez konsorcjum Seluch i CSI Invest, które złożyło najkorzystniejszą ofertę w przetargu. Poza standardowymi czynnościami dla naprawy P4, w pojazdach zostanie także wymieniony agregat grzewczy, układ wydechowy, czy wiązka elektryczna.

W pierwszej kolejności ma zostać naprawiony szynobus SA105-105, a naprawa drugiego pojazdu ma zacząć się dopiero po ukończeniu naprawy P4 pierwszego z nich. Proces naprawczy ma trwać po 100 dni dla każdego z szynobusów.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Wielkopolska chce remontować SA105-002

Tabor i technika

Wielkopolska chce remontować SA105-002

Jakub Rösler 08 lutego 2022

SA105 wrócił na wielkopolskie tory po modernizacji

Tabor i technika

Wielkopolski SA105 do modernizacji. Jaki będzie zakres remontu?

Przetargi

Wielkopolski SA105 do modernizacji. Jaki będzie zakres remontu?

jm, ms, Rynek-Kolejowy.pl 18 sierpnia 2015

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Wielkopolska chce remontować SA105-002

Tabor i technika

Wielkopolska chce remontować SA105-002

Jakub Rösler 08 lutego 2022

SA105 wrócił na wielkopolskie tory po modernizacji

Tabor i technika

Wielkopolski SA105 do modernizacji. Jaki będzie zakres remontu?

Przetargi

Wielkopolski SA105 do modernizacji. Jaki będzie zakres remontu?

jm, ms, Rynek-Kolejowy.pl 18 sierpnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5