Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Dwa kierunki modernizacji lokomotywy M62

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-03-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
VIS Systems Sp. z o.o.

Podziel się ze znajomymi:

Poprawa parametrów technicznych i eksploatacyjnych, a w szczególności zwiększenie mocy do 3000 KM to najważniejsze z celów modernizacji lokomotywy M62, z jakimi zmierzyli się konstruktorzy VIS Systems z Gliwic.

W modernizowanej lokomotywie zastosowano nowoczesny agregat prądotwórczy o niskiej emisji substancji szkodliwych zgodnie z wymaganiami stage IIIb, wprowadzono nowy napęd urządzeń pomocniczych, zmodernizowano kabiny maszynisty. Zmiany konfiguracyjne znacząco wpłynęły na poprawę efektywności wykorzystania lokomotywy oraz zmniejszyły koszty jej utrzymania.


Modernizacja lokomotywy M62 (ST44) zapewnia:
– wzrost mocy z 1420kW do 2200Kw,
– obniżenie zużycia paliwa o 11 proc.,
– obniżenie zużycia oleju smarnego o do 50 proc.


Innym kierunkiem modernizacji lokomotyw M62 – wskazuje Andrzej Drewniany, szef działu mechanicznego – jest konwersja na zasilanie w pełni elektryczne, co oznacza zastąpienie starego spalinowego agregatu prądotwórczego nowoczesnym zasilaniem impulsowym. Spotkaliśmy się z dużym zainteresowaniem przewoźników takim rodzajem modernizacji, szczególnie w kontekście strategicznych decyzji taborowych. Co istotne, z punktu widzenia zamawiającego, okres zwrotu z inwestycji może się zamykać w okresie 5-6 lat.

W obydwu kierunkach modernizacja lokomotyw wpływa na obniżenie kosztów eksploatacji, poprawę bezpieczeństwa i warunków pracy maszynisty oraz zmniejsza niekorzystne oddziaływanie na środowisko naturalne. Każdy wariant modernizacji analizowany jest z punktu widzenia LCC, z naciskiem na minimalizacje okresu zwrotu z takiej inwestycji dla przewoźnika.

Proponowane kierunki modernizacji lokomotywy M62, wraz z jej nowymi zespołami i układami, to rozwiązania, które z założenia mają być skutecznie eksploatowane przez długie lata – dodaje Zdzisław Kotowski, wiceprezes zarządu VIS Systems.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Cegielski-FPS ma nowego prezesa

Biznes

Cegielski-FPS ma nowego prezesa

Jakub Madrjas 21 listopada 2016

Innowacyjne rozwiązania dla lokomotyw manewrowych

Tabor i technika

Innowacyjne rozwiązania dla lokomotyw manewrowych

VIS Systems Sp. z o.o. 09 marca 2015

Optymalizacja systemów utrzymania pojazdów kolejowych

Warte uwagi

Optymalizacja systemów utrzymania pojazdów kolejowych

VIS Systems Sp. z o.o. 09 marca 2015

Zobacz również:

Cegielski-FPS ma nowego prezesa

Biznes

Cegielski-FPS ma nowego prezesa

Jakub Madrjas 21 listopada 2016

Innowacyjne rozwiązania dla lokomotyw manewrowych

Tabor i technika

Innowacyjne rozwiązania dla lokomotyw manewrowych

VIS Systems Sp. z o.o. 09 marca 2015

Optymalizacja systemów utrzymania pojazdów kolejowych

Warte uwagi

Optymalizacja systemów utrzymania pojazdów kolejowych

VIS Systems Sp. z o.o. 09 marca 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5