Warszawska Szybka Kolej Miejska ogłosiła przetarg na naprawy poziomu P4 (rewizyjne) dwóch pojazdów 14WE wyprodukowanych przez Newag. 14WE to pociągi, z którym warszawski przewoźnik wystartował w 2005 roku.
W sumie Newag wybudował dziewięć składów 14WE. Najpierw, w 2005 roku wybudowane sześć dla SKM Warszawa. Był to pierwszy tabor nowopowstałego stołecznego przewoźnika. Następnie wybudowany został tak zwany Pociąg Papieski, który kursuje w woj. małopolskim, a w 2007 roku SKM otrzymała dwa kolejne pojazdy.
Dwa pierwsze składy 14WE zostały w 2012 roku wydzierżawione, a następnie sprzedane Kolejom Śląskim. SKM, która narzeka na awaryjność składów powstałych na elementach EN57, chciała sprzedać pozostałe jednostki, ale nie znalazła nabywcy. Teraz przyszedł czas na naprawę P4 dwóch najnowszych pociągów o numerach 8 i 9.
Naprawa ma kosztować nie więcej niż 2 mln złotych netto i potrwać trzy miesiące, w zakładzie wykonawcy. Oprócz czynności przewidzianych w Dokumentacji Systemu Utrzymania SKM przewiduje też prace dodatkowe.
Już 10-11 marca w Warszawie odbędzie się kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. To największa i najbardziej prestiżowa konferencja w Środkowo-Wschodniej Europie, poświęcona rynkowi produkcji i modernizacji taboru kolejowego. W tym roku podjęte zostaną tematy nowoczesnych technologii i innowacyjności w konstruowaniu oraz utrzymaniu pojazdów kolejowych, zwłaszcza odnośnie zużycia energii, designu i podzespołów.