Thales podpisał umowę z Deutsche Bahn na modernizację systemu sterowania ruchem kolejowym w Stuttgarcie. Producent chwali się, że jego rozwiązania zwiększą przepustowość sieci kolejowej o 20 proc. bez konieczności budowy dodatkowych torów. Wartość kontraktu opiewa na sumę 127 milionów euro. Thales Polska w informacji prasowej podkreśla też zainteresowanie podobną realizacją w ramach kolejowego komponentu Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Deutsche Bahn pod nazwą „Cyfrowe koleje w Niemczech” zmodernizuje infrastrukturę kolejową w całym regionie Stuttgartu. Wyposaży dworce i tory w cyfrowy system sygnalizacji DSTW, europejski system sterowania pociągami ETCS i system automatycznego sterowania pociągami ATO.
Wygrany przez Thales kontrakt obejmuje instalację cyfrowego systemu sygnalizacji, systemu ECTS oraz prace przygotowawcze do wdrożenia automatyki przytorowej i rozwiązań do zarządzania przepustowością CTMS. Do zainstalowania będzie ponad 6 000 balis systemu ETCS, ponad 1 300 liczników osi i około 650 innych urządzeń przytorowych. Program „Cyfrowe koleje w Niemczech" ma zwiększyć przepustowość sieci kolejowej o 20 proc. Stuttgart będzie pierwszym miastem w Niemczech z cyfrowym węzłem komunikacyjnym – czytamy w komunikacie.
– Modernizacja tak wielkiego węzła komunikacyjnego jest dużym wyzwaniem, ale również wyznacza nowe standardy na kolei. Takie sprawdzone rozwiązania będziemy mogli m.in. zaproponować Centralnemu Portowi Komunikacyjnemu, CPK w Polsce. Niektóre technologie będzie można wręcz przenieść czy to ze Stuttgartu, czy z Inczon (Korea Południowa), gdzie również realizowaliśmy projekty kolejowe i lotnicze – wyjaśnia Paweł Przyżycki, dyrektor zarządzający obszaru transportu w Thales Polska w komunikacie.
Prace modernizacyjne w Stuttgarcie mają się zakończyć w 2025 roku. Od tego czasu pociągi dalekobieżne, regionalne i miejskie będą podróżować po najnowocześniejszej cyfrowej infrastrukturze kolejowej w kraju. Na głównej trasie kolei miejskiej S-Bahn innowacyjne rozwiązania umożliwią zachowanie krótszych odcinków separacji pomiędzy pociągami. Pociągi linii miejskich będą jeździły w mniejszych odstępach, a ich przepustowość zwiększy się bez konieczności budowy dodatkowych torów. Cyfrowa modernizacja sieci kolejowej w całych Niemczech ma zostać ukończona do 2035 roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.