Renfe podpisało z CAF umowę na dostawę 29 pociągów elektrycznych dla kolei aglomeracyjnych i regionalnych. Kontrakt wart jest 192,7 mln euro i możliwe jest jego rozszerzenie.
Kontrakt z CAF jest częścią szeroko zakrojonego planu odnowy floty Renfe. Przewiduje on wydatki w kwocie ponad 5,5 miliarda euro na zakup lub modernizację aż 539 nowych zespołów trakcyjnych lub lokomotyw. Program został uruchomiony w 2019 i zakłada inwestycje w tabor wykonujący usługi publiczne. Szacuje się, że wygeneruje 52 tysięcy miejsc pracy.
29 pojazdów, które właśnie kupuje Renfe, to czteroczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne do ruchu aglomeracyjnego i regionalnego zdolne pomieścić ponad 500 pasażerów.. CAF zobowiązał się do 15 letniego utrzymania pociągów i dostawy kluczowych części zamiennych do nich. W opcji jest dostawa kolejnych takich 9 ezetów oraz ewentualne wydłużenie składów o kolejne wagony w przyszłości.
W ubiegłym roku Renfe złożyło już w CAF zamówienie na nowe jednostki do obsługi połączeń Media Distanca – czyli odpowiedników naszych pociągów IC, uruchamianych poza siecią kolei dużych prędkości, lub z wykorzystaniem jej fragmentów.
CAF sam podkreśla, że w 2022 roku firma pozyskała bezprecedensową liczbę kontraktów o wartości przekraczającej 6 miliardów euro, co przełożyło się na portfel zamówień na koniec roku w wysokości ponad 13 miliardów euro. To największy obrót, jaki kiedykolwiek wygenerował CAF. Firma jest coraz aktywniejsza nie tylko na półwyspie iberyjskim, ale także w Holandii, gdzie właśnie
otrzymała duży kontrakt.