Urząd Marszałkowski i Polregio przedstawiły dane dotyczące liczby pasażerów w pierwszym okresie po reaktywacji połączeń przez Końskie. Wyniki są obiecujące.
Wraz ze zmianą rozkładu jazdy pociągi
wróciły po dwunastu latach przerwy na odcinek linii nr 25 Opoczno – Skarżysko-Kamienna, łączący województwa łódzkie i świętokrzyskie.
Uruchomiono cztery pary kursów, w tym trzy di Łodzi. Połączenia obsługuje Polregio własnymi, jedno- i dwu-członowymi jednostkami (
o taborze pisaliśmy dokładniej tutaj). Na początku tygodnia marszałek województwa świętokrzyskiego, Andrzej Bętkowski, poinformował, że z połączenia na linii kolejowej 25 relacji Skarżysko-Kamienna – Końskie – Łódź w pierwszym tygodniu skorzystało prawie 7 tys. osób.
Ile osób skorzystało z pociągów przez pierwsze 8 dni?
Poprosiliśmy Polregio o dokładniejsze dane. Jak podał przewoźnik, wspomniane 7 tys. to liczba wszystkich osób, które skorzystały z usług Polregio od 12 do 20 grudnia 2021, na całym odcinku od Skarżyska-Kamiennej do Łodzi. Otrzymaliśmy dodatkowo informację, że na świętokrzyskim odcinku, tj. od Skarżyska-Kamiennej do granicy województwa (ok. 50 km), z usług Polregio skorzystało 1117 osób (w tym 422 osoby kupiły bilety ulgowe).
Oznacza to, że w pierwszym tygodniu kursowania z pociągów korzystało średnio ok. 100 pasażerów, co jest świetnym wynikiem przy ofercie czterech par połączeń w dobie. W większości jednak byli to pasażerowie z województwa łódzkiego; na odcinku od Opoczna do Skarżyska przez Końskie średnie obłożenie wyniosło około 15 pasażerów na kurs [w pierwotnej wersji tekstu błędnie napisaliśmy ok. 30 pasażerów, za co przepraszamy - JM].
Polregio: nowoczesny tabor przyciąga pasażerów
– Sukces frekwencyjny nowego połączenia, które obejmuje miejscowość Końskie, potwierdza kluczową rolę kolei regionalnej w rozwoju społeczności lokalnych oraz gospodarki krajowej. To także dowód na to, że połączenia obsługiwane przez nowoczesny tabor przyciągają pasażerów. Konsekwentnie modernizujemy tabor i planujemy zakup nowych składów, dzięki czemu w najbliższych latach w całej Polsce dokona się skok jakościowy na miarę tego, co wydarzyło się w Końskim – komentuje dla “Rynku Kolejowego” prezes Polregio Artur Martyniuk.
Warto dodać, że oba urzędy marszałkowskie
starają się o wspólną modernizację linii w ramach programu Kolej Plus. Daje to nadzieję na jeszcze bardziej atrakcyjną ofertę dla pasażerów – zarówno jeśli chodzi o czas przejazdu, jak i liczbę połączeń.