Zainteresowanie stroną internetową nowego przewoźnika autobusowego Polski Bus jest tak duże, że administrator musiał zamknąć portal do czasu przeniesienia na bardziej wydajny serwer. Konkurencji tanich autobusów nie boi się PKP Intercity - Po zakończonych pracach modernizacyjnych czasy przejazdów pociągów ulegną bardzo dużej poprawie przez co transportowi drogowemu trudno będzie konkurować z koleją - stwierdziła rzeczniczka PKP IC.
19 czerwca na polskie drogi ma wyruszyć polska filia brytyjskiego przewoźnika Stagecoach. Według TVN24, firma liczy na zyskowność przedsięwzięcia po 18 miesiącach. Bilety w jedną stroną zgodnie z przewidywaniami rzeczywiście można kupić w cenach już od 1 zł (takie oferty pojawiają się u brytyjskiego przewoźnika dla kilku pierwszych biletów na dany kurs), jednak przeciążona - według przewoźnika dużą liczbą odwiedzin - strona internetowa praktycznie nie działa. W ofercie przewoźnika znalazły się na przykład 4 połączenia dziennie na trasie Kraków - Katowice. Pozostałe trasy w ofercie Polskiego Busa prowadzą z Warszawy do Krakowa, Gdańska, Wiednia przez Katowice, Pragi przez Łódź i Wrocław, Berlina przez Łódź i Poznań, Szczecina przez Toruń i Bydgoszcz, Białegostoku oraz Lublina. Czy Polski Bus odbierze pasażerów PKP Intercity?
- Czasy przejazdów przewoźników kolejowych i autobusowych w większości przypadków są dzisiaj porównywalne. Dziś przy wydłużonych czasach jazdy pociągi np. z Warszawy do Łodzi jadą ok. 2 godziny 10 minut. Tyle samo pojedzie dzisiaj autokar lub nawet dłużej. Niedługo, po zakończeniu modernizacji tego odcinka pociągi pojadą nieco ponad godzinę, nie ma szans, aby samochodem czy autobusem osiągnąć taki czas - powiedziała "Rynkowi Kolejowemu" rzeczniczka PKP Intercity Małgorzata Sitkowska.