Po niespełna pół roku funkcjonowania bezpośrednich połączeń Poznań – Łódź – Warszawa Polregio informuje o bardzo dobrych wynikach frekwencji. W części pociągów brakuje wręcz miejsc siedzących dla wszystkich chętnych – wynika z danych przewoźnika. Dużą popularnością cieszą się także samorządowe kursy z Poznania do Łodzi.
W grudniu zeszłego roku w rozkładzie jazdy po kilkuletniej przerwie ponownie pojawiły się pociągi kategorii interRegio wyjeżdżające z Warszawy do Poznania. Przewoźnik uruchomił bowiem w porozumieniu z samorządami województw łódzkiego i wielkopolskiego połączenia kierowane okrężną trasą przez Łódź i Ostrów Wielkopolski, łącząc relacje istniejących wcześniej kursów iR Warszawa – Łódź i Regio Łódź – Poznań. Na odcinku z Łodzi do Poznania obowiązuje taryfa Regio, a pociągi zatrzymują się na większości stacji i przystanków pasażerskich.
Chętnych bywa więcej niż miejsc siedzących
Codziennie wykonywane są dwie pary połączeń, a ofertę uzupełnia realizowany w dni robocze kurs na krótszej trasie Warszawa – Ostrów Wielkopolski – Warszawa. Bezpośredni dojazd do stolicy uzyskali więc mieszkańcy szeregu mniejszych miejscowości położonych m.in. przy linii kolejowej nr 14 biegnącej z Łodzi w kierunku zachodnim. Nieobjęte obowiązkową rezerwacją i niedrogie, acz wolniejsze niż uruchamiane przez PKP Intercity pociągi Polregio są też pewną alternatywą wobec połączeń Warszawa – Poznań, zwłaszcza w okresach szczytów przewozowych, gdy trudno o bilet na kurs przez Kutno i Konin.
Czy nietypowa koncepcja przejazdu okrężnego sprawdza się w praktyce? – Pociąg relacji Poznań – Warszawa cieszy się zainteresowaniem pasażerów – poinformował nas Zespół Prasowy Polregio. Z przesłanych nam danych o frekwencji wynika wręcz, że zainteresowanie to przekracza czasem liczbę miejsc siedzących. W pociągach kursujących codziennie frekwencja na całej trasie ma się bowiem kształtować obecnie na poziomie 70 – 120 proc.
Stały rozwój oferty pomiędzy Łodzią a Poznaniem
Wydłużenie biegu pociągów z Poznania w kierunku Warszawy to kolejny element zmian w ofercie wprowadzanych w ostatnich latach na trasie Poznań – Łódź. Samorządy już od kilkunastu lat konsekwentnie uruchamiają tam bezprzesiadkowe połączenia międzywojewódzkie kategorii Regio (wcześniej były to kursy osobowe). Półtora roku temu w rozkładzie jazdy pojawiły się dodatkowo weekendowe kursy przyspieszone Kolei Wielkopolskich.
W grudniu 2021 r. swoje pociągi kursujące w piątki i niedziele wprowadziła także Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Jak wynika ze stanowisk obu samorządowych przewoźników, wszystkie te kursy cieszą się dużym zainteresowaniem podróżnych Pomimo obsługi trasy Poznań – Łódź przez PKP Intercity liczba osób wybierających pociągi regionalne utrzymuje się więc na wysokim poziomie.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.