Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

DualShunter 2000 od CZ Loko na targach Trako 2023 [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
22-09-2023
Ostatnia modyfikacja:
22-09-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Czeski producent lokomotyw manewrowych o różnej mocy jest coraz aktywniejszy w Europie. Znalazł sobie niszę, w której działa niewielu producentów. Ma za sobą udany, zrealizowany kontrakt dla PKP Intercity i chce zainteresować Polaków innymi swoimi produktami.

CZ Loko to nieczęsty gość polskich targów. Producent z Czeskie Trzebowej nie jest już jednak w Polsce nieznany, po tym jak zrealizował kilka mniejszych kontraktów (m.in. dla Metra Warszawskiego), oraz większy – dla PKP Intercity. W jego efekcie do przewoźnika trafiło 10 lekkich lokomotyw manewrowych Effishunter 300, z których wszystkie pracują na bocznicach PKP Intercity. Co więcej – nie jest wykluczone, że takich lekkich spalinowozów będzie więcej, z uwagi na fakt, że przewoźnik poszukuje podobnych 18 pojazdów w ramach przetargu, o którym pisaliśmy tutaj. 

Na targi Trako 2023 CZ Loko przywiozło bardzo ciekawą i zaawansowaną technologicznie lokomotywę. To Dualshunter 2000 przeznaczony dla włoskiego klienta, a konkretnie – dla Mercitalii – spółki z grupy włoskich Kolei Państowych (Trenitalia). CZ Loko ma się czym chwalić, bo pojazd jest bardzo ciekawy.

– Lokomotywa pozwala na wykorzystanie zalet trakcji elektrycznej, tam gdzie się ona znajduje, a gdy jej nie ma, można korzystać z mocnego silnika spalinowego zarówno do zestawiania składów, jak i jazdy liniowej – dowiedzieliśmy się na stoisku. Dlatego na dachu jednokabinowego pojazdu z bardzo dobrą widocznością, znajduje się pantograf, z których prąd będzie przekazywany bezpośrednio do silników trakcyjnych. Energię dla nich może też wytworzyć silnik Caterpilar C32 (V Stage) o mocy 895 kW. To wystarcza do prowadzenia „średniociężkich” prac manewrowych.

– Wielką zaletą czteroosiowego pojazdu jest też możliwość odzyskiwania energii z hamowania – dodaje producent. Konkretny pojazd pokazany na Trako, jest przygotowany do pracy pod napięciem 3kV DC, a więc takim samym, jakie jest w Polsce (identyczne jest we Włoszech na liniach konwencjonalnych), można też już zamówić pojazd dwusystemowy z możliwością jazdy także pod napięciem 25kV AC.

Czesi chwalą się, że jest to pierwsza nowa czeska lokomotywa wyprodukowana w tym kraju od 15 lat. Poprzednio czeski przemysł zbudował szybką lokomotywę Emil Zatopek, która jednak dla Skody i Kolei Czeskich okazała się niemal wyłącznie źródłem problemów.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Świat kolei księdza Grygiera w krzywym zwierciadle

Pasażer

Świat kolei księdza Grygiera w krzywym zwierciadle

Michał Szymajda 01 stycznia 2024

Plasser & Theurer: Chcemy zaoferować maszyny hybrydowe

Tabor i technika

Zobacz również:

Czy przeregulowana kolej przejmie ładunki z dróg?

Prawo i polityka

Czy przeregulowana kolej przejmie ładunki z dróg?

Roman Czubiński 26 grudnia 2023

Plasser & Theurer: Chcemy zaoferować maszyny hybrydowe

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Świat kolei księdza Grygiera w krzywym zwierciadle

Pasażer

Świat kolei księdza Grygiera w krzywym zwierciadle

Michał Szymajda 01 stycznia 2024

Plasser & Theurer: Chcemy zaoferować maszyny hybrydowe

Tabor i technika

Zobacz również:

Czy przeregulowana kolej przejmie ładunki z dróg?

Prawo i polityka

Czy przeregulowana kolej przejmie ładunki z dróg?

Roman Czubiński 26 grudnia 2023

Plasser & Theurer: Chcemy zaoferować maszyny hybrydowe

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5