Dolnośląska Służba Dróg i Kolei właśnie wybrała firmę, która zrewitalizuje pierwszy, około 17-kilometrowy fragment linii kolejowej 310, pomiędzy Łagiewnikami a Piławą Górną. Jeśli wybór się uprawomocni, zamówienie trafi do firmy Torhamer, której oferta okazała się najtańsza. Docelowo linią 310 mają kursować pociągi z Wrocławia do Bielawy.
W grudniu ubiegłego roku Dolnośląska Służba Dróg i Kolei ogłosiła postępowanie przetargowe dotyczące rewitalizacji odcinka linii kolejowej 310, pomiędzy Łagiewnikami a Piławą Górną. Jest to pierwsza część zadania mającego na celu zrewitalizowanie całej linii i uruchomienie na niej pociągów Kolei Dolnośląskich,
które docelowo pojadą tamtędy do Bielawy.Pod koniec
lutego poznaliśmy oferty na rewitalizację tego fragmentu trasy. W postępowaniu wpłynęło aż 19 ofert, lecz żadna nie mieściła się w budżecie zamawiającego. Najtańsza oferta, autorstwa firmy Torhamer, przewyższała budżet DSDiK o ponad 5 mln złotych. Nie przeszkodziło to jednak w rozstrzygnięciu postępowania, co też stało się wczoraj, 16 maja.
Zwycięzcą przetargu został Torhamer, z którym zamawiający będzie mógł zawrzeć umowę po uprawomocnieniu się wyboru najkorzystniejszej oferty.
Prace rewitalizacyjne mają pozwolić na prowadzenie ruchu pociągów pasażerskich z prędkością 80 km/h, a linia ma spełniać normy dla 3 klasy linii kolejowych. Zakres prac obejmuje również odbudowę peronów i obiektów obsługi podróżnych. Dokładny opis tego działania nie znalazł się jednak w dokumentacji projektowej dostępnej na stronie przetargu.
Z rysunków technicznych możemy wnioskować, że w ramach prac odbudowa obejmie przystanki w Łagiewnikach, Wilkowie, Niemczy a także w Przerzeczynie. Do likwidacji przeznaczono dawny przystanek w Przystroniu Śląskim, natomiast w Niemczy ma powstać nowy przystanek osobowy, o roboczej nazwie Niemcza Miasto. Ma znajdować się on między 30,8 a 30,9 kilometrem linii.
O pełnym zakresie prac pisaliśmy tutaj.