Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

DSDiK zdecydowała, kto zrewitalizuje niespełna połowę linii 310

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
17-05-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
DSDiK zdecydowała, kto zrewitalizuje niespełna połowę linii 310
fot. Jakub RöslerStacja Kobierzyce, gdzie odgałęzia się linia 310
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei właśnie wybrała firmę, która zrewitalizuje pierwszy, około 17-kilometrowy fragment linii kolejowej 310, pomiędzy Łagiewnikami a Piławą Górną. Jeśli wybór się uprawomocni, zamówienie trafi do firmy Torhamer, której oferta okazała się najtańsza. Docelowo linią 310 mają kursować pociągi z Wrocławia do Bielawy.

W grudniu ubiegłego roku Dolnośląska Służba Dróg i Kolei ogłosiła postępowanie przetargowe dotyczące rewitalizacji odcinka linii kolejowej 310, pomiędzy Łagiewnikami a Piławą Górną. Jest to pierwsza część zadania mającego na celu zrewitalizowanie całej linii i uruchomienie na niej pociągów Kolei Dolnośląskich, które docelowo pojadą tamtędy do Bielawy.

Pod koniec lutego poznaliśmy oferty na rewitalizację tego fragmentu trasy. W postępowaniu wpłynęło aż 19 ofert, lecz żadna nie mieściła się w budżecie zamawiającego. Najtańsza oferta, autorstwa firmy Torhamer, przewyższała budżet DSDiK o ponad 5 mln złotych. Nie przeszkodziło to jednak w rozstrzygnięciu postępowania, co też stało się wczoraj, 16 maja.

Zwycięzcą przetargu został Torhamer, z którym zamawiający będzie mógł zawrzeć umowę po uprawomocnieniu się wyboru najkorzystniejszej oferty.

Prace rewitalizacyjne mają pozwolić na prowadzenie ruchu pociągów pasażerskich z prędkością 80 km/h, a linia ma spełniać normy dla 3 klasy linii kolejowych. Zakres prac obejmuje również odbudowę peronów i obiektów obsługi podróżnych. Dokładny opis tego działania nie znalazł się jednak w dokumentacji projektowej dostępnej na stronie przetargu.

Z rysunków technicznych możemy wnioskować, że w ramach prac odbudowa obejmie przystanki w Łagiewnikach, Wilkowie, Niemczy a także w Przerzeczynie. Do likwidacji przeznaczono dawny przystanek w Przystroniu Śląskim, natomiast w Niemczy ma powstać nowy przystanek osobowy, o roboczej nazwie Niemcza Miasto. Ma znajdować się on między 30,8 a 30,9 kilometrem linii. O pełnym zakresie prac pisaliśmy tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5