Dolnośląska Służba Dróg i Kolei otworzyła w czerwcu oferty w dwóch kolejowych przetargach. Pierwszy dotyczy dokumentacji projektowej dla odtworzenia linii kolejowej nr 318 do Srebrnej Góry, a drugi – rewitalizacji linii 316 Chojnów – Rokitki w formule projektuj i buduj.
Dzisiaj (23 czerwca) minął termin składania ofert na opracowanie
dokumentacji projektowej dla odtworzenia linii kolejowej nr 318 Bielawa Zachodnia – Srebrna Góra. Wystartowały dwa podmioty. Konsorcjum firm Envi Konsulting i Envi Rail proponuje 1,078 mln zł brutto, a BBF – 3,504 mln zł brutto. To dużo powyżej budżetu określonego na 267 tys. zł.
W I połowie czerwca DSDiK otworzyła oferty na zaprojektowanie i wykonanie robót w ramach
projektu rewitalizacji linii kolejowej nr 316 Chojnów – Rokitki. O zamówienie ubiega się aż 16 firm z ofertami na kwoty od 11,427 mln zł brutto do 26,934 mln zł brutto. W budżecie określonym na kwotę 14,979 mln zł zmieściło się sześć podmiotów, a najtańszą ofertę złożyła firma Kopareczka ze Żmigrodu.
Obecnie należąca do samorządu Dolnośląska Służba Dróg i Kolei zarządza ponad 250 km linii kolejowych na terenie województwa dolnośląskiego i w Wielkopolsce. Ostatnio instytucja przejęła od PKP PLK linie 308, 340 i 345.