Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

DSDiK wybrała wykonawcę rewitalizacji linii do Karpacza

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
15-09-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
DSDiK wybrała wykonawcę rewitalizacji linii do Karpacza
fot. JRStacja w Mysłakowicach. Wrzesień 2022 r.
Mimo przekroczenia zakładanego budżetu, DSDiK postanowiła dopłacić i wyłonić wykonawcę rewitalizacji drugiej części trasy do Karpacza. Prace mają potrwać pół roku, jest więc szansa na to, że pociągi dojadą do kurortu w marcu przyszłego roku.

Dolnośląska Służba Dróg i Kolei rozstrzygnęła właśnie postępowanie na rewitalizację drugiego odcinka trasy kolejowej z Jeleniej Góry do Karpacza. Chodzi o linię kolejową nr 340, z Mysłakowic do Karpacza. Ta 7-kilometrowa trasa jest drugim odcinkiem składającym się na trasę z Jeleniej Góry do Karpacza. Pierwszy to linia 308 łącząca Jelenią Górę z Mysłakowicami. Jej rewitalizacja trwa już od kilku miesięcy i zbliża się ku końcowi.

Linię nr 340 zrewitalizuje firma ETF Polska, która złożyła najtańszą ofertę w przetargu ogłoszonym w lipcu tego roku. Mimo tego, że wszystkie oferty przekraczały budżet dolnośląskiego zarządcy dróg i linii kolejowych, ten zdecydował się dopłacić i rozstrzygnąć postępowanie. Teraz decyzja o wyborze oferty musi się jeszcze uprawomocnić. Po podpisaniu umowy wykonawca ma przeprowadzić rewitalizację linii w ciągu pół roku od dnia zawarcia umowy.

Sprawia to, że pociągi na pewno nie dojadą do Karpacza w grudniu tego roku, tak jak planował to dolnośląski samorząd wojewódzki. Inaczej ma być w przypadku Świeradowa-Zdroju, który ma wrócić na kolejową mapę Polski w grudniu bieżącego roku.

Więcej o parametrach zrewitalizowanej linii do Karpacza pisaliśmy przy okazji ogłoszenia przetargu na tę inwestycję. Linia będzie dostosowana do poruszania się pociągów pasażerskich z prędkością 80 km/h, a nowe perony będą długie na 100 metrów.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Oddala się powrót pociągów do Karpacza?

Infrastruktura

Oddala się powrót pociągów do Karpacza?

Jakub Rösler 17 sierpnia 2023

Jest przetarg na rewitalizację linii Mysłakowice – Karpacz

Infrastruktura

11 ofert na wstępną rewitalizację linii do Karpacza

Infrastruktura

Kolejny krok w stronę rewitalizacji linii do Karpacza

Infrastruktura

Dolnośląskie przejmuje linię kolejową do Karpacza

Infrastruktura

Zobacz również:

Oddala się powrót pociągów do Karpacza?

Infrastruktura

Oddala się powrót pociągów do Karpacza?

Jakub Rösler 17 sierpnia 2023

Jest przetarg na rewitalizację linii Mysłakowice – Karpacz

Infrastruktura

11 ofert na wstępną rewitalizację linii do Karpacza

Infrastruktura

Kolejny krok w stronę rewitalizacji linii do Karpacza

Infrastruktura

Dolnośląskie przejmuje linię kolejową do Karpacza

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5