Między Warką a Dobieszynem od 8 lutego znów pojadą pociągi - na razie wciąż jednym torem. Maszyniści Kolei Mazowieckich wykonują jazdy zapoznawcze - informuje PKP PLK.
Jak pisaliśmy
już w drugiej połowie stycznia, na linii kolejowej Warka – Radom na odcinku od Warki do Dobieszyna od 8 lutego znów pojawią się pociągi. Oznacza to, że większość pociągów regionalnych KM obsługiwać będzie także przystanki Grabów nad Pilicą i Strzyżyna. Przed PKP PLK pozostaje zadanie otwarcia 26-kilometrowego odcinka linii między Dobieszynem a Radomiem. Pomimo problemów, które PKP PLK notuje na linii radomskiej,
spółka cały czas obiecuje, że w czerwcu pociągiem, po jednym torze, dojedziemy już z Warszawy do Radomia bez przesiadek.
Drugi tor gotowy, ale zamknięty
Jak informuje PKP PLK, na odcinku Warka - Dobieszyn gotowy jest również nowy tor, którego dobudowa była zasadniczym zadaniem modernizacji tego odcinka. Na razie jednak pozostanie on zamknięty. - Jazda po dobudowanym torze, na dotychczas jednotorowym odcinku, będzie wprowadzona po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń - informuje PKP PLK.
Gotowe są również perony w Dobieszynie oraz Strzyżynie i Grabowie nad Pilicą. Obiekty dostosowano do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Dostęp zapewniają pochylnie, są ścieżki naprowadzające. Zamontowano wiaty, ławki i gabloty informacyjne. Wyższa konstrukcja i antypoślizgowa nawierzchnia umożliwią wygodne wsiadanie do pociągów. Nad Pilicą na nowych mostach kolejowych są już tory. Przeprawy mają po 200 metrów długości - podaje inwestor.
Trwają prace w kierunku Radomia...
Kontynuowane są prace na torach z Dobieszyna do Radomia. Od Dobieszyna do stacji Bartodzieje układane są podkłady i szyny. Między Warką a Radomiem jest już 68 km nowych torów. Wykonawca wiesza sieć trakcyjną. Dobry dostęp do pociągów zapewnią nowe i modernizowane stacje i przystanki m.in.: Kruszyna, Wola Bierwiecka, Bartodzieje, Lesiów, Radom Stara Wola. Budowane są nowe konstrukcje peronów. Nad rzeką Radomką gotowa jest betonowa przeprawa. To dwie bliźniacze konstrukcje o długości 62 metrów i ponad 5 metrów szerokości przęsła. Do ich powstania użyto 162 tony stali i 725 m3 betonu, czyli około 80 betoniarek.
Rozpoczęły się prace przy wiadukcie na ul. Kozienickiej w Radomiu. Stary wiadukt zostanie rozebrany i w jego miejscu powstanie zupełnie nowa konstrukcja. Obiekt będzie się składał z dwóch przęseł. Pod wiaduktem będą nowe tory. Wykonawca planuje zakończyć prace w III kwartale - podaje inwestor.
...i w kierunku WarszawyJak przypomina PLK, z Warki do Warszawy od sierpnia ubiegłego roku pociągi jeżdżą dwoma torami. To jednak nie koniec prac. Przebudowane są przystanki: Sułkowice, Krężel, Michalczew i Gośniewice. Zapewniony jest dostęp dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na stacji w Warce i Chynowie podróżni korzystają z dwóch odnowionych peronów i przejścia podziemnego z pochylniami. Nad drogą wojewódzką numer 731 (ulica Lotników) w Warce widać filary i środkową konstrukcję nowego wiaduktu drogowego. Pozyskiwane są pozwolenia na budowę skrzyżowania nad torami w Warce.
Wartość przebudowy odcinków Czachówek – Warka oraz Warka – Radom to ponad 645 mln zł. Po zakończeniu inwestycji i - co podkreśla PLK - uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych najszybsze pociągi pasażerskie z Warszawy do Radomia pojadą z prędkością 160 km/h, a towarowe z prędkością 120 km/h.