PKP PLK unieważniła drugi przetarg na remont linii 210 Szczecinek – Runowo Pomorskie. Brała w nim udział spółka należąca do PKP PLK, ale ponownie nie wygrała postępowania, dając ofertę przekraczającą kosztorys.
PKP PLK unieważniła ogłoszony w 2017 roku przetarg na remont linii 210 Szczecinek – Runowo Pomorskie ze względu na
przekroczony kosztorys przez wszystkich wykonawców – nawet spółkę ZRK DOM z grupy PKP PLK. Postępowanie zostało w tym roku ogłoszone ponownie, z identycznym kosztorysem jak wcześniej – 36 898 589.65 zł netto (45,3 mln zł brutto). Na realizację prac przeznaczono 15 miesięcy. Więcej na temat zakresu prac
piszemy tutaj.
Po otwarciu ofert okazało się, że w przetargu jest sześciu chętnych. Najniższe były oferty NDI (46,3 mln zł netto) oraz konsorcjum ZRK DOM i E=R=G (43,2 mln zł netto). Oferta NDI była zatem zbliżona do poprzedniej, natomiast własna spółka PLK, która znów była najtańsza,
wyceniła swoje prace wyżej niż poprzednio – na 117% kosztorysu. To kwoty przed aukcją elektroniczną.
Mimo przeprowadzonej - podobnie jak w pierwszym przetargu - aukcji elektronicznej znów uzyskano zbyt wysokie oferty. Najniższa cena po aukcji wyniosła 51,1 mln zł brutto. Brakująca kwota to 5,75 mln zł brutto - zdaniem PKP PLK zbyt dużo, by podnieść budżet i zrealizować tę inwestycję. Postępowanie unieważniono.
Warto zauważyć, że w aukcji elektronicznej najkorzystniejszą ofertę złożyła nie spółka ZRK DOM należąca do PKP PLK, a sopocka spółka NDI. Ta firma
jest w sporze z inwestorem dotyczącym prac na linii 207 i przestała prowadzić na nim roboty. W dalszym ciągu
remontuje natomiast inny odcinek linii 210 pomiędzy Szczecinkiem a Drawskiem Pomorskim.