Potwierdziły się informacje "Rynku Kolejowego". Województwo pomorskie ogłosiło drugi przetarg na przewozy po linii PKM od grudnia tego roku.
Sprawa wyboru przewoźnika, który już za niecałe dwa miesiące będzie kursował po pomorskiej linii PKM, zrobiła się bardzo skomplikowana. Jak już pisaliśmy, uruchomiony dopiero w połowie września przetarg został zakwestionowany przez... samego zamawiającego. Urzędnicy stwierdzili, że w postępowaniu znalazło się pouczenie o możliwości odwołania się przez wykonawców do KIO (zdaniem urzędu niezgodnie z prawem). Nie wiadomo jednak, dlaczego ta okoliczność nie została zidentyfikowana wcześniej, ani czemu nie została po prostu usunięta. Województwo unieważniło postępowanie; nie zmieniła tego
ostatnia decyzja KIO dotycząca odwołań przewoźników.
Jak informuje biuro prasowe marszałka, w czwartek 20 października Zarząd Województwa Pomorskiego zaakceptował nowy tryb wyboru wykonawcy świadczącego usługi w zakresie przewozów pasażerskich na liniach Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Zakres zamówienia jest ten sam, co poprzednio: obejmuje przewozy na liniach komunikacyjnych: Gdańsk Wrzeszcz – Gdańsk Port Lotniczy – Gdańsk Osowa – Gdynia Główna, Kościerzyna – Gdynia Główna, Kościerzyna – Gdańsk Wrzeszcz/Gdynia Główna, Kartuzy – Gdańsk Wrzeszcz w terminie od 11 grudnia 2022 do 12 grudnia 2026 roku. Planowana praca eksploatacyjna to od 5,75 do 6,36 mln pockm.
Jaki jest nowy tryb wyboru przewoźnika? –Wybór wykonawcy odbędzie się w drodze przetargu przewidzianego w art. 701 ustawy Kodeks Cywilny z uwzględnieniem zasad wskazanych w Rozporządzeniu (WE) NR 1370/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczącego usług publicznych w zakresie kolejowego i drogowego transportu pasażerskiego i uchylającego rozporządzenia Rady (EWG) nr 1191/69 i (EWG) nr 1107/70. Potencjalni wykonawcy będą mieli 21 dni na złożenie ofert w tym postępowaniu – poinformował rzecznik prasowy województwa Michał Piotrowski. Oznacza to m. in., że oferentom nie przysługują odwołania do KIO.