Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Drugi przetarg na elektryfikację mazurskiej linii 38. Tym razem Ełk – Korsze

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
05-05-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Drugi przetarg na elektryfikację mazurskiej linii 38. Tym razem Ełk – Korsze
Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)Stacja Giżycko
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły właśnie drugi przetarg na modernizację i elektryfikację odcinka Giżycko – Korsze na linii 38. Trwa już modernizacja odcinka od Ełku do Giżycka.

PLK ogłosiły przetarg na modernizację 50-kilometrowego odcinka linii 38 na odcinku Giżycko – Korsze na Maurach. Podobnie jak odcinek z Giżycka do Ełku, ma on być elektryfikowany i przygotowany do kursowania pociągów pasażerskich prędkością 160 km/h. Takie prace, według zapewnień PKP PLK, pozwolą skrócić podróż z Olsztyna do Ełku o około 50 minut, a czas przejazdu na tym odcinku, dla najszybszych pociągów, ma wynieść poniżej 2 godzin. Stanie się to m.in. dzięki temu, że w Korszach nie będzie konieczności zamiany lokomotywy elektrycznej na spalinową.

– Planowana inwestycja zakłada, że podróżni zyskają dostępniejsze 4 stacje (Sterławki Wielkie, Kętrzyn, Tołkiny i Korsze) i 5 przystanków (Niegocin, Sterławki Małe, Martiany, Nowy Młyn, Linkowo). Perony będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się – napisała spółka.

W ramach inwestycji wymienione będą tory na odcinku od stacji Giżycko (bez samej stacji) do Korsz z podniesieniem dopuszczalnych nacisków osi do 221 kN, z przebudową układów torowych na stacjach dla długości pociągów towarowych 750 m, wraz z wymianą nawierzchni na odcinkach stycznych linii kolejowych nr 353 oraz 259.

Oczywiście wzmocnione będzie podtorze, a elektryfikacja nastąpi od kilometra 151,780 do km 202,600 linii, wraz z odcinkową przebudową sieci trakcyjnej na linii kolejowej nr 353 na odcinku stycznym do realizowanej inwestycji. Inwestycja obejmie urządzenia sterowania ruchem kolejowym („przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym na przekaźnikowe z nakładką komputerową, w tym przebudowę urządzeń zabezpieczających na przejazdach kolejowo-drogowych”). W Sterławkach Wielkich powstanie wiadukt drogowy a w Korszach – LCS. Otwarcie ofert w przetargu zaplanowano na 21 czerwca, ale prace na odcinku gdzie właśnie ogłoszono przetarg, będą mogły się odbyć dopiero po 2023 roku.

Tymczasem od marca 2022 trwają już pierwsze prace związane z modernizacją i elektryfikacją odcinka Ełk – Giżycko. Mają mieć one finał w I kwartale 2024 roku. Prace rozpoczęły się tu dużo później niż przewidywał pierwotny harmonogram.

Projekt przebudowy linii 38 współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Bytom: Podpisano umowę na modernizację Piekarskiej z trasą linii 38

Zintegrowany transport

Bytom: Oferty na przebudowę i rozbudowę torowiska na Piekarskiej dla 38

Zintegrowany transport

Bytom: Trasa linii 38 do modernizacji. Rusza przetarg

Zintegrowany transport

Elektryfikacja linii Ełk - Korsze wyjęta z zamrażarki. Wygrywa Torpol.

Infrastruktura

Bytom: Moderus na linii 38, ale eNka jeszcze wróci [zdjęcia]

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Bytom: Podpisano umowę na modernizację Piekarskiej z trasą linii 38

Zintegrowany transport

Bytom: Oferty na przebudowę i rozbudowę torowiska na Piekarskiej dla 38

Zintegrowany transport

Bytom: Trasa linii 38 do modernizacji. Rusza przetarg

Zintegrowany transport

Elektryfikacja linii Ełk - Korsze wyjęta z zamrażarki. Wygrywa Torpol.

Infrastruktura

Bytom: Moderus na linii 38, ale eNka jeszcze wróci [zdjęcia]

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5