Poznański FPS H. Cegielski jest coraz bliżej wejścia na rynek zespołów trakcyjnych. Jego pierwszy, hybrydowy pojazd FPS Plus wraca właśnie do Żmigrodu na testy trakcji spalinowej. Prawie gotowy jest już drugi, trzyczłonowy pojazd.
W
lutym na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie pojawił się długo oczekiwany pociąg Plus – pierwszy zespół trakcyjny zaprojektowany i zbudowany przez poznański FPS H. Cegielski. Pociąg zapowiedziany po raz pierwszy w 2017 roku przeszedł wówczas jazdy w trakcji elektrycznej. Hybrydowy pociąg teraz będzie sprawdzany pod kątem jazdy bez sieci trakcyjnej, na silniku spalinowym.
Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", prawie gotowy jest już drugi, dłuższy o jeden człon pojazd. Oba prototypy realizowane są w ramach projektów badawczych dofinansowanych przez NCBiR. Nowy skłąd został pomalowany w barwy Polregio, które od pewnego czasu zapowiadało współpracę z należącym do tej samej Grupy ARP przewoźnikiem w sprawie eksploatacji próbnej. Wkrótce przejdzie on tzw. uruchomienie w fabryce.
FPS ze swoim Plusem znalazł się również w gronie czterech firm, które
podpisały umowy ramowe na dostawy nowych pociągów dla Polregio.