Do przetargu na dzierżawę dziesięciu lokomotyw dla spółki PKP Intercity ponownie zgłosił się jeden zainteresowany. To Seville Rail Rent.
PKP Intercity podzieliło przetarg na pięć zadań po to, aby łatwiej było znaleźć wykonawców. Na rynku jest problem z lokomotywami każdego typu, dlatego przewoźnik ułatwił składanie ofert podmiotom, które mają np. dwie lokomotywy na wynajem. Ale ostatecznie, ponownie, do Intercity zapukał tylko Seville Rail Rent. Za dzierżawę dwóch lokomotyw oczekuje 5 milionów złotych brutto. Oferty z taką samą ceną złożył na pięć zadań, łącznie na dziesięć elektrowozów.
Dla trzech zadań (sześciu lokomotyw) oferta SRR mieści się z budżecie, a tam, gdzie PKP Intercity poszukiwało wolniejszych lokomotyw zdolnych kursować z prędkością 125 km/h, SRR ją przekracza (spółka przeznaczyła na te zadania jedynie 3,4 mln zł brutto). Sytuacja dotycząca dostępności lokomotyw w PKP Intercity jest nie najlepsza.
W poprzednim przetargu PKP IC
nie przyjęły oferty SRR, najbliższe tygodnie pokażą, jaką decyzję podejmie przewoźnik i czy będzie ona oznaczała debiut belgijskich pojazdów na polskich torach.
Więcej piszemy o nich tutaj.