Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Druga próba wykonania przeglądów wagonów Bombardiera Kolei Mazowieckich

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
24-02-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Druga próba wykonania przeglądów wagonów Bombardiera Kolei Mazowieckich
fot. M. Szymajda, Rynek Kolejowy
Jest druga próba wysłania piętrowych wagonów Bombardiera na naprawę główną (P5). Koleje Mazowieckie mają w swoim taborze 37 takich wagonów, w tym pojazdy z pulpitami sterowniczymi.

Twindexxy w Kolejach Mazowieckich zaczęły jeździć w 2008. Dzięki nim Koleje Mazowieckie, po zakupie lokomotyw Traxx, zaczęły uruchamiać pierwsze w kraju pociągi push-pull. Od września do maja piętrowe pociągi kursują na najbardziej obciążonych i przyspieszonych liniach na Mazowszu, a latem dodatkowo, kursują do Trójmiasta i Ustki w ramach pociągów Słoneczny i Słoneczny Bis.

Wagony mają obecnie 15 lat i należy wykonać ich naprawę główną, czyli P5. Po takiej naprawie pojazdy są w zasadzie jak nowe, ponieważ rozbierane są aż do szkieletu, wymienia się w nich wszystkie kluczowe elementy, lifting przechodzi też przestrzeń pasażerska. Czasami jest to też okazja do unowocześnienia pojazdów, np. poprzez doposażenie ich o nowocześniejszą informację pasażerską.

Przetarg na P5 37 wagonów Bombardiera miał już miejsce na przełomie 2022 i 202 roku, jednak kosztorys Kolei Mazowieckich nie przewidywał, że kosztować to będzie tak dużo i zrezygnowano z wyłonienia wykonawcy prac. 

Dlatego obecnie przetarg jest powtórzony. W ogłoszeniu czytamy, że „przedmiotem zamówienia jest wykonanie napraw w poziomie utrzymania P5 26 piętrowych wagonów środkowych serii Bpz i 11 piętrowych wagonów sterowniczych serii ABpbdzf wyprodukowanych przez Bombardier Transportation GmbH wraz z pracami dodatkowymi, dostawą kół monoblokowych oraz ich wymianą”. Kryterium wyboru oferty w 85% jest cena, w 5% okres udzielonej gwarancji, w kolejnych 5% termin wykonania naprawy P5 każdego wagonu piętrowego wraz z pracami dodatkowymi, dostawą kół monoblokowych oraz ich wymianą, ostatnie 5% to okres udzielonej gwarancji jakości.

Wszystkie wagony muszą przejść naprawy w czasie 33 miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą. Jednocześnie wyłączonych z eksploatacji będzie maksymalnie 6 wagonów. Oferty można składać do 8 marca 2023.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Biznes

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Jakub Madrjas 20 lipca 2023

PKP Intercity. Co z nowymi wagonami, push-pullami i starymi EP08?

Tabor i technika

Używane wagony piętrowe z Niemiec w Tanzanii [zdjęcia]

Fotorelacje

Tajlandia: Monorail produkcji Alstomu wchodzi do użytku w Bangkoku

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Biznes

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Jakub Madrjas 20 lipca 2023

PKP Intercity. Co z nowymi wagonami, push-pullami i starymi EP08?

Tabor i technika

Używane wagony piętrowe z Niemiec w Tanzanii [zdjęcia]

Fotorelacje

Tajlandia: Monorail produkcji Alstomu wchodzi do użytku w Bangkoku

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5