Po pierwszej próbie przeprowadzenia napraw P5 wraz z modernizacją mazowieckich Flirtów pierwszej generacji, następuje próba druga.
Koleje Mazowieckie po raz drugi opublikowały przetarg, którego celem jest wykonanie przeglądów i napraw na najbardziej zaawansowanym poziomie P5 pojazdów ER75, czyli Flirtów pierwszej generacji, które w taborze przewoźnika są od 2008 roku. Otwarcie ofert przetargu Koleje Mazowieckie zapowiedziały na 20 września. Wtedy dowiemy się czy i kto złożył oferty w konkursie. Poprzedni przetarg
nie przyniósł efektów.Kryterium w przetargu w 80% jest cena, w 10% okres udzielonej gwarancji, w 5% termin wykonania naprawy każdego z pojazdów, a kolejne 5% to zakres udzielonej gwarancji jakości. Oprócz standardowych prac (takich w Polsce na Flirtach pierwszej serii jeszcze nie prowadzono) na poziomie P5, Koleje Mazowieckie życzą sobie wykonania prac dodatkowych. Trudno tu mówić o znaczącej modernizacji, ponieważ po 14 latach pojazdom niczego nie brakuje i są uznawane za jedne z najwygodniejszych w taborze KM, jednak zlecone zostaną następujące prace:
1) wymiana systemu informacji pasażerskiej na nowocześniejszy (z lokalizacją przystanku przez GPS w trybie śledzenia trasy)
2) wymiana i modernizacja systemu monitoringu
3) renowacja foteli pasażerskich i maszynisty
4) montaż oświetlenia czołowego w technologii LED
5) montaż przewijaka dla niemowląt w toalecie i montaż defibrylatora