Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Droższe stacje metra

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-05-2004
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rzeczpospolita, Konrad Majszyk, Jacek Krzemiński, 5 maja 2004

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Droższe stacje metra
Za budowę stacji metra Warszawa płaci o wiele więcej, niż to wynika z przetargów. Ostateczna cena stacji Dworzec Gdański urosła z zapowiadanych 73,7 do ponad 77 mln zł. W ciągu najbliższych miesięcy poszybują w górę wydatki na budowę stacji Plac Wilsona. - donosi "Rzeczpsopolita".

Od rozstrzygnięcia przetargu do otwarcia stacji Dworzec Gdański koszty jej budowy wzrosły o prawie 4 mln zł. Z dwóch powodów. Pierwszy był taki, że Metro już w trakcie budowy zleciło wykonawcy dodatkowe roboty, m.in. poszerzenie ul. Słomińskiego w sąsiedztwie stacji. Kosztowało to prawie 1 mln zł.
Drugą przyczyną wzrostu kosztu budowy stacji Dworzec Gdański był pewien zapis w umowie, który umożliwił podniesienie wynagrodzenia za budowę, gdy wzrosły ceny materiałów budowlanych, sprzętu i robocizny. Czyli tzw. waloryzacja. Przez nią miasto musiało zapłacić Budimeksowi o ponad milion złotych więcej.
Czy podobny wzrost kosztów spotka stację Plac Wilsona? Wiceprezes Metra przyznaje, że główny wykonawca, czyli Hydrobudowa-6, chce wyższego wynagrodzenia. Ma to związek ze wzrostem ceny stali - od początku roku o 70 proc. Do zakończenia budowy stacji potrzeba jeszcze ok. 800 ton stali. Według naszych informacji, wykonawca wycenił wzrost kosztów na 5 mln zł. Między miastem a wykonawcą zapowiada się więc walka o pieniądze. Kierownik budowy Wojciech Szmilewski z Hydrobudowy-6 już zapowiedział walkę o to, by miasto uczestniczyło w rosnących kosztach materiałów.
Jerzy Lejk twierdzi, że tak się nie stanie. - Waloryzacja wynagrodzenia za budowę jest naliczana z rocznym opóźnieniem - mówi. - To znaczy, jeśli ceny materiałów budowlanych wzrosną w 2004 roku, to wykonawca może sobie wliczyć to w koszty budowy dopiero w 2005 roku. Pod warunkiem, że budowa będzie jeszcze trwała - dodaje.
Według umowy inwestycja ma się zakończyć 14 listopada. Pojawiają się jednak sugestie, że ten termin jest nierealny. A w wypadku opóźnienia koszt budowy stacji Plac Wilsona z tytułu waloryzacji może wzrosnąć, co wynika z umowy z wykonawcą.
Przedstawiciele Hydrobudowy-6 nie chcieli nam wczoraj powiedzieć, czy budowa stacji Plac Wilsona się opóźni. Metro Warszawskie na razie zaprzecza doniesieniom o opóźnieniu na budowie i dopłatach dla wykonawcy.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5