Lokomotywa Dragon 2 wyprodukowana przez Newag pobiła rekord maksymalnej siły pociągowej podczas rozruchu zanotowanej na torze VUZ w czeskim Velimiu.
Dwusystemowy Dragon 2 dla PKP Cargo
wjechał na badania do Czech w listopadzie ubiegłego roku w celu uzyskania dopuszczenia do ruchu na miejscowej sieci. Testy prowadzone są na obiektach VUZ w Velimiu. Jak poinformowano, lokomotywa pobiła rekord maksymalnej siły pociągowej podczas rozruchu na Dużym Torze Testowym
Dragon 2 wykazał się siłą rozruchową równej 420 kiloniutonów (kN). Wcześniej największą siłę odnotowano w 2006 roku – był to rekord ustanowiony przez lokomotywę serii 774 (415 kN). Test przeprowadzono za pomocą dynamometrycznego wagonu pomiarowego MV 2, należącego do VUZ. W testach uczestniczyła też lokomotywa T499.0002 VUZ i Vectron PKP Cargo. Dodatkowe lokomotywy podczas badania symulowały obciążenie próbne hamulcami elektrodynamicznymi.
PKP Cargo za
ponad pół miliarda złotych zamówiło w Newagu 31 Dragonów 2. Siedem elektrowozów zostało wyposażonych w spalinowy moduł dojazdowy. Kolejne 24 pojazdy będą dwunapięciowe i dopuszczone do eksploatacji w Polsce, Czechach i Słowacji.