NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Zaczęły się prace przy przebudowie peronów między Inowrocławiem a Jabłonowem Pomorskim

| inf. pras 15.09.2020 27

Zaczęły się prace przy przebudowie peronów między Inowrocławiem a Jabłonowem Pomorskim
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Zaczęły się prace przy przebudowie peronów między Inowrocławiem a Jabłonowem Pomorskim
Zaczęły się prace przy przebudowie peronów między Inowrocławiem a Jabłonowem Pomorskim
Zaczęły się prace przy przebudowie peronów między Inowrocławiem a Jabłonowem Pomorskim
Rozpoczęły się prace na przystanku Suchatówka w ramach programu modernizacji peronów. W sumie na linii nr 353 między Inowrocławiem a Jabłonowem Pomorskim zostaną przebudowane obiekty w ośmiu lokalizacjach.
Na przystanku Suchatówka przebudowane zostaną perony. Będą podwyższone, co ułatwi podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się pochylnie zapewnią dostęp do kolei. Dla pasażerów niewidzących i niedowidzących przewidziano ścieżki naprowadzające i oznakowanie w alfabecie Braille’a. Będą nowe wiaty oraz ławki. Zamontowane zostanie energooszczędne oświetlenie. Wygodną orientacje w podróży zapewnią informacje w gablotach i oznakowanie. Na przystanku wykonawca rozpoczął przygotowania do prac. Demontowana jest konstrukcja starego peronu. Teren jest zabezpieczony – podaje inwestor.

Prace w województwie kujawsko-pomorskim obejmą 15 peronów między Inowrocławiem a Jabłonowem Pomorskim. Zakres przebudowy jest podobny jak na przystanku w Suchatówce. Większy komfort dostępu do pociągów zyskają podróżni na stacjach i przystankach: Gniewkowo, Papowo Toruńskie, Turzno, Kamionki Jezioro, Rychnowo Wielkie, Zieleń, Książki – informuje PKP PLK. Warto przypomnieć, że ten odcinek linii nr 353 był rewitalizowany w latach 2012–2015.

Projekt, z Krajowego Programu Kolejowego „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap IV – infrastruktura pasażerska na liniach rewitalizowanych w ramach POIiŚ 2007–2013” zapewni lepsze warunki obsługi podróżnym na 22 peronach w 15 miejscowościach. W Wielkopolsce na linii Poznań – Kluczbork, przebudowanych zostanie 6 peronów na stacjach i przystankach Domanin, Łęka Opatowska, Słupia, Solec Wielkopolski, Pierzchno i Kępno. Zaczęły się już prace w Domaninie.

W województwie łódzkim przebudowany będzie peron na przystanku Wolbórka. Inwestycja o wartości blisko 100 mln zł jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie prac przewidziano do końca 2022 r.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (44676)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (44676)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5