Nie mogą nacieszyć się powrotem kolei do Mielca pasażerowie. A nie mogą, bo PKP PLK znów prawdopodobnie zamknie im linię by wybudować kolejny przystanek o którym nie pomyślano podczas jej niedawnej naprawy wartej kilkaset milionów złotych.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę za ponad 3,5 mln zł netto na zaprojektowanie i budowę nowego przystanku Mielec Korczaka wraz z parkingiem przy linii nr 25 Mielec – Dębica.
Przeciwdziałanie przez wykluczanie
Po wielu latach perypetii i opóźnień ledwie rok temu
przywrócono połączenia kolejowe do Mielca. Początkowo rozkład jazdy był fatalny - na odbudowanej za 300 mln złotych linii zaplanowano
tylko dwie pary połączeń. Później
dodawano kolejne kursy ale co z tego, skoro prawie żaden pociąg nie jeździ w weekend. Co gorsza, po kilkunastu tygodniach linię
zamknięto ze względu na budowę nowego przystanku Mielec Południe, o którym nie pomyślano podczas wcześniejszych prac.
Jak się okazuje to nie koniec utrudnień, bo budowa kolejnego przystanku oznacza następne utrudnienia na tym samym odcinku. Sama PKP PLK nie wie zresztą jeszcze, jak duże one będą. - Zmiany w komunikacji kolejowej w trakcie robót, czyli zamknięcia torowe i organizowanie zastępczej komunikacji autobusowej - będą zależne m.in. od warunków, wynikających z decyzji administracyjnej oraz od przyjętej technologii robót, a także od sytuacji gruntowej - informuje Dorota Szalacha z biura prasowego spółki. Przypomnijmy, że mówimy o podpisanym już kontrakcie.
Jaki standard peronu?Jak informuje PKP PLK, nowy przystanek Mielec Korczaka będzie w standardzie już wybudowanych lub modernizowanych obiektów. Zapewnione zostaną wiaty, ławki, tablice informacyjne i oznakowanie. Pochylnie oraz ścieżki dotykowe i pasy ostrzegawcze. Przewidziano również budowę przejścia przez tory oraz parkingu dla samochodów i stojaków na rowery. Prace budowalne rozpoczną się po zaprojektowaniu robót przez wykonawcę i pozyskaniu decyzji administracyjnych, co jest przewidziane na przełomie 2024/2025.
Dopytaliśmy jeszcze PLK o parametry nowego przystanku. Jak informuje Szalacha, w Mielcu wybudowany zostanie peron o wys. 76 cm, długości 100 m i szerokości 4 m. Zmiany w komunikacji będą niezbędne m. in. dla wykonania fundamentów i budowy ścianek peronowych. Zakończenie prac przewidziane jest w drugim kwartale 2025 r.