Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Dostawy nowych i zmodernizowanych ezt dla PKP Intercity dopiero w 2022 roku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
18-11-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Dostawy nowych i zmodernizowanych ezt dla PKP Intercity dopiero w 2022 roku
Fot. ms, rynek-kolejowyZmodernizowany ED74 w Mińsku Mazowieckim
W 2021 roku nie pojedziemy zmodernizowanymi ED74, ani nowymi Flirtami. Przyznało to Ministerstwo Infrastruktury w odpowiedzi na interpelację posłanki Klaudii Jachiry i posła Franciszka Sterczewskiego.

Jachira i Sterczewski pytali m.in. o inwestycje podjęte, bądź realizowane w PKP Intercity w roku 2021 roku. Głównie w kontekście poprawy jakości przewozów. Ministerstwo podkreślało sukcesy, m.in. zakończenie opóźnionych dostaw wagonów Combo oraz wagonów łączących w sobie klasę 1. i 2. Jednocześnie resort przyznaje, że realizacja kontraktu na dostawę 12. ezt Flirt III od Stadlera przeciągnie się, podobnie jak przesunięte zostaną odbiory pierwszych zmodernizowanych ED74 dla PKP Intercity.

Odbiór 2 pierwszych pojazdów (Flirtów – dop. red.) pierwotnie planowany był na 2021 rok, z powodu epidemii COVID-19 przesunięty został na luty 2022 - czytamy w odpowiedzi, którą przesłał wiceminister Andrzej Bittel. Dodaje, że również odbiór dwóch pierwszych ED74 pierwotnie planowany na jesień 2021 roku (to drugi termin), z powodu epidemii przesunięty został na styczeń 2022. 

Opóźnienia są również w dostawach nowych wagonów i zmodernizowanych w FPS H. Cegielski lokomotyw.

Odbiór pierwszych 57 wagonów (z zamówienia na 81 sztuk pojazdów zdolnych poruszać się z prędkością 200 km/h) planowany był na 2021 rok, z powodu epidemii COVID-19 w bieżącym roku wykonawca deklaruje dostawę 18 wagonów, odbiór kolejnych zakończy się do połowy 2022 roku – pisze minister Bittel, który przyznaje, że PKP Intercity później dostanie także przebudowane dwuagragatowe lokomotywy SU4220.

Odbiór wszystkich lokomotyw planowany był do listopada 2021 roku, z powodu epidemii COVID-19 terminy realizacji się wydłużyły, w bieżącym roku wykonawca deklaruje dostawę 4 lokomotyw, odbiór pozostałych według deklaracji wykonawcy (FPS H. Cegielski – dop. red.) zakończy się w trzecim kwartale 2022 roku – napisał Bittel. 

Prawdopodobnie bez przeszkód i opóźnień zakończą się natomiast dostawy lekkich lokomotyw manewrowych od czeskiego producenta CZ Loko. O tym zamówieniu piszemy tutaj. 
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Włochy: Stadler dostarczy pierwsze wąskotorowe pojazdy wodorowe

Tabor i technika

Stadler dostarczy wąskotorowe pociągi dla linii wokół Wezuwiusza

Tabor i technika

Stadler Polska zdobywa pierwsze zamówienie na Flirty dla Litwy

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Włochy: Stadler dostarczy pierwsze wąskotorowe pojazdy wodorowe

Tabor i technika

Stadler dostarczy wąskotorowe pociągi dla linii wokół Wezuwiusza

Tabor i technika

Stadler Polska zdobywa pierwsze zamówienie na Flirty dla Litwy

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5