Pierwsze rekomendacje doradcy prywatyzacyjnego PKP Energetyka zostały już przekazane resortowi infrastruktury - podał "Rynkowi Kolejowemu" Andrzej Massel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, odpowiedzialny za kolej.
Rynek Kolejowy: W sejmie trwają prace nad ustawą przenoszącą spółki z Grupy PKP pod nadzór Ministerstwa Skarbu Państwa. Czy to jest dobry kierunek zmian i gdzie powinny zostać w nowej strukturze umocowane Polskie Linie Kolejowe?
Andrzej Massel, wiceminister infrastruktury: Oczywiście wiemy, że takie prace w sejmie trwają. Natomiast jako strona w tej dyskusji nie chcielibyśmy zabierać głosu. To rozwiązanie w specjalny sposób mają potraktować PKP PLK, które będą nadal nadzorowane przez resort infrastruktury. Taki projekt rządowy został zgłoszony i my oczywiście ten projekt wspieramy.
Czy zmiany te można odczytywać jako chęć przyspieszenia procesów prywatyzacyjnych?
Spora część zmian właścicielskich dokona się jeszcze pod rządami dotychczas obowiązującego prawa. Najbardziej spektakularna prywatyzacja PKP Cargo będzie dokonana przez ministra Grabarczyka, a nie przez Resort Skarbu. Jest to najcięższa gatunkowo w sektorze kolejowym prywatyzacja nie tylko w kraju, ale również w Europie. W trakcie jest prywatyzacja PNI a niedługo będzie PKP Energetyka. W tej ostatniej sprawie doradca prywatyzacyjny już działa i przekazał pierwsze rekomendacje.