Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Dolny Śląsk: Odbudowa linii do Karpacza i Kowar za maksymalnie 100 mln zł

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
03-06-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Dolny Śląsk: Odbudowa linii do Karpacza i Kowar za maksymalnie 100 mln zł
fot. M. SzymajdaZdjęcie ilustracyjne
Wicemarszałek województwa dolnośląskiego, Tymoteusz Myrda poinformował o bliskim zakończeniu prac nad studium wykonalności dla linii kolejowych z Jeleniej Góry do Karpacza i Kowar. Wkrótce urząd marszałkowski przejmie linie.

Przetarg na wykonanie studium wykonalności dla czterech linii kolejowych, będących pod zarządem spółek z grupy PKP, rozpisano w kwietniu 2019 roku. W grudniu 2019 podpisano umowę w tej sprawie ze spółką Koltech Inwestor. Plan powstawał dla linii z Gryfowa do Świeradowa-Zdroju (linie 317 i 336), a także dla linii z Jeleniej Góry do Karpacza i Kowar (linie 308 i 340). Powstanie studium wiąże się z przyznaniem urzędowi marszałkowskiemu pieniędzy z unijnego programu Trans-Borders.

– Studium wykonalności dla tych linii kolejowych jest w końcowej fazie przygotowania i nanoszone są ostatnie poprawki, a samo przyjęcie dokumentu powinno nastąpić na początku czerwca – powiedział Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa dolnośląskiego. Obecnie województwo czeka jeszcze na podpisanie aktu notarialnego, potwierdzającego przeniesienie praw własności do linii ze spółki PKP na samorząd Dolnego Śląska. Jest to planowane na przełomie III i IV kwartału 2020.

– Przejmowanie i rewitalizacja tych linii to część naszego projektu odbudowy kolei na Dolnym Śląsku. To również bardzo dobra wiadomość nie tylko dla mieszkańców Kotliny Jeleniogórskiej, ale też dla wszystkich Dolnoślązaków, którzy będą mogli łatwiej dojechać do atrakcyjnych turystycznie miejscowości – dodał wicemarszałek.

Ile będzie kosztować zaprojektowanie i odbudowa linii do Karpacza i Kowar? Samorząd, po poznaniu szczegółów studium, szacuje je na „około 70 do 100 mln zł” w zależności od ostatecznie wybranego wariantu rewitalizacji. Nie wiadomo jeszcze kiedy mógłby wystartować przetarg na wykonanie projektu budowy i sama rewitalizacja, jednak samorząd Dolnego Śląska szacuje, że od momentu podpisania umowy na projekt do uruchomienia pociągów miną dwa lata.

Nie wiemy jeszcze, czy samorząd zdecyduje się na elektryfikację linii, która jednak mogłaby znacząco podnieść koszt prac. W tym miejscu warto zaznaczyć, że DSDiK – samorządowy odpowiednik PKP PLK, nie posiada w swych zasobach linii zelektryfikowanych.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poczet królów i książąt na pociągach Kolei Dolnośląskich

Pasażer

Nowy rozkład jazdy. Jak pojadą Koleje Dolnośląskie?

Pasażer

Nowy rozkład jazdy. Jak pojadą Koleje Dolnośląskie?

inf. pras oprac. JM 07 czerwca 2023

Kolejarze chronieni z urzędu. "To historyczny moment dla polskiej kolei"

Prawo i polityka

Kolejarze chronieni z urzędu. "To historyczny moment dla polskiej kolei"

inf. pras Kolei Dolnośląskich 07 czerwca 2023

Zobacz również:

Poczet królów i książąt na pociągach Kolei Dolnośląskich

Pasażer

Nowy rozkład jazdy. Jak pojadą Koleje Dolnośląskie?

Pasażer

Nowy rozkład jazdy. Jak pojadą Koleje Dolnośląskie?

inf. pras oprac. JM 07 czerwca 2023

Kolejarze chronieni z urzędu. "To historyczny moment dla polskiej kolei"

Prawo i polityka

Kolejarze chronieni z urzędu. "To historyczny moment dla polskiej kolei"

inf. pras Kolei Dolnośląskich 07 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5