Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Pociągi przyspieszą na linii 274 między Wałbrzychem a Jelenią Górą

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
07-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
06-06-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Pociągi przyspieszą na linii 274 między Wałbrzychem a Jelenią Górą
fot. PKP SA
PKP PLK podpisały umowę z PORR na modernizację dwóch odcinków linii 274. Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie jadące przez Wałbrzych i na zachód od niego mają znacząco przyspieszyć. Przewidziano też wydłużenie torów stacyjnych.

Było to jedno z dłuższych postępowań prowadzonych przez zarządcę infrastruktury. Przetarg ogłoszono 27 stycznia 2023 r. Choć już w marcu ubiegłego roku informowaliśmy, że PORR jest bliski uzyskania kontraktu, a oficjalnie zwycięzcę wybrano 31 maja 2023 r. – umowę zawarto dopiero pod koniec ubiegłego miesiąca.

Jedynym kryterium wyboru wykonawcy była cena. Inwestor zamierzał przeznaczyć na zamówienie maksymalnie 205 mln zł brutto. Wartość zwycięskiej oferty wynosi 153,56 mln zł brutto (124,85 mln zł netto), co oznacza duże oszczędności. Rezultat ten udało się uzyskać bez aukcji elektronicznej – również propozycje pozostałych siedmiu oferentów mieściły się w kosztorysie. Podwykonawcą PORR ma być firma LWZ, która na etapie składania ofert zamierzała utworzyć konsorcjum z innym oferentem – Infrakol.

Inwestycja będzie realizowana na dwóch krótkich odcinkach: Wałbrzych Miasto – Wałbrzych Fabryczny (4,7 km) i Sędzisław – Marciszów (6,2 km). Jej cel to podniesienie prędkości maksymalnej pociągów pasażerskich z obecnych 50-60 do 100 km/h na pierwszym z wymienionych fragmentów i ze 100 do 120 km/h (wartość zgodna z prędkością konstrukcyjną linii) na drugim. Liczne dziś ograniczenia prędkości mają zostać zlikwidowane. Przewidziano też wydłużenie peronów do 300 m oraz przystosowanie torów stacyjnych do przyjmowania składów o długości 600 m.

W ubiegłym tygodniu PORR ukończył inną ważną inwestycję na linii 274 – poszerzenie tunelu pod Górą Tunelową w Trzcińsku. Dzięki wykorzystaniu zastosowanej po raz pierwszy w Polsce technologii prace wykonano bez wstrzymywania ruchu pociągów.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Ponad 66 mln zł dla Trakcji. Jest ugoda ws. LCS Łowicz

Biznes

Ponad 66 mln zł dla Trakcji. Jest ugoda ws. LCS Łowicz

Roman Czubiński 07 czerwca 2024

Warszawa: Rusza budowa tramwaju do Dw. Zachodniego. Pierwsze utrudnienia

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Ponad 66 mln zł dla Trakcji. Jest ugoda ws. LCS Łowicz

Biznes

Ponad 66 mln zł dla Trakcji. Jest ugoda ws. LCS Łowicz

Roman Czubiński 07 czerwca 2024

Warszawa: Rusza budowa tramwaju do Dw. Zachodniego. Pierwsze utrudnienia

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5